لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: ۱۸۳ هزار واقعه مثبت کووید۱۹ در یک روز


سازمان جهانی صحت از ثبت ۱۸۳ هزار واقعه جدید کووید۱۹ در ۲۴ ساعت خبر داد که بلندترین رقم واقعات کروناویروس بعد از شروع همه گیری است.

مقامات سازمان جهانی صحت اعلام كردند كه طی چند هفته اخیر تمرکز شیوع این بیماری در قارهٔ امریكا بوده است و افزایش یك روزه بیش از ۱۱۶ هزار مورد جدید در این منطقه بیانگر این ادعا است.

برازیل با داشتن ۵۵هزار مورد جدید بیماری کووید۱۹ و ایالات متحدۀ امریکا با داشتن ۳۶ هزار مورد جدید در یک روز جایگاه اول و دوم را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داده اند.

تدروس ادهانوم گیبریسوس، رییس سازمان جهانی صحت روز دوشنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) گفت:‌ "بزرگترین تهدید خود ویروس نیست بلکه فقدان همبستگی و رهبری جهانی است… ما نمی‌توانیم با یک جهان تقسیم شده این همه گیری را شکست بدهیم. "

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح دوشنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان به ۴۶۸ هزار و ۸۱۳ نفر رسید و این رقم در حال افزایش است.

تا این دم، این ویروس سبب بیمار شدن حدود هشت میلیون و ۹۸۰ هزار نفر در سراسر جهان شده است.

ایالات متحده با ۱۱۹۹۷۷ مورد مرگ و بیش از دو میلیون ۲۸۰ هزار مورد ابتلا، در صدر کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

این ویروس پس از امریکا در برازیل و بریتانیا بیشترین مرگ و میر را سبب شده است که در برازیل جان ۵۰۵۹۱ نفر و در بریتانیا جان ۴۲۷۱۷ نفر را گرفته است.

از رهگذر مبتلایان، برازیل با بیشتر از یک میلیون و ۸۳ هزار مورد و روسیه با بیش ۵۹۱ هزار مورد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

XS
SM
MD
LG