لینک های دسترسی

Breaking News

معاش ۲۵هزار کارمند صحی افغان پرداخت شده است – سازمان جهانی صحت


سازمان جهانی صحت می‌گوید که تلاش‌ها برای جلوگیری از فروپاشی نظام صحی افغانستان جریان دارد و تا کنون، معاش هزاران کارمند صحی در این کشور توزیع شده است.

تدروس ادهانوم گیبریسوس، رییس سازمان جهانی صحت روز پنجشنبه ششم جنوری (۱۶ جدی) به خبرنگاران گفت که این سازمان در همکاری با صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (یونیسف) توانسته است معاش ۲۵هزار کارمند صحی را در افغانستان پرداخت کند.

آقای تدروس افزود که آنان همچنین در ماه‌های اخیر، مقدار زیادی دوا و لوازم طبی را برای ۲۳۰۰ شفاخانه و مرکز صحی در سراسر افغانستان رسانیده اند.

آقای تدروس اضافه کرد که در حال حاضر، از فروپاشی نظام صحی در افغانستان جلوگیری شده و نیز به مقدار کافی ادویه و لوازم طبی به این کشور رسیده است.

او همچنین بر ادامۀ کمک‌های بشردوستانه در بخش‌های مختلف به افغانستان تاکید کرده و اطمینان داده است که سازمان جهانی صحت به کمک‌های بشری خود به این کشور ادامه خواهد داد.

این در حالی است که اخیراً کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان اعلام کرد که قرار است معاش ماهوار حدود ۱۰هزار کارمند صحی را در این کشور پرداخت کند.

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ افزوده است که این نهاد متعهد است تا به مدت شش ماه، معاش کارمندان صحی، مصارف روزمره و وسایل طبی را در شفاخانه‌های افغانستان فراهم کند.

در یک خبر دیگر، سازمان جهانی صحت از ادامۀ کمک‌های مواد طبی برای معالجۀ صدها کودک در افغانستان خبر داده است. بر اساس معلومات این سازمان، روز گذشته ۳۶ تن مواد طبی به هدف درمان کودکان مبتلا به سو تغذی شدید به کابل رسید.

این سازمان هدف از ادامۀ این کمک‌ها را جلوگیری از مرگ و میر کودکان در این کشور عنوان کرده است.

این در حالی است که پیش از این صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (یونیسف) با ابراز نگرانی از افزایش موارد سو تغذی کودکان در افغانستان گفته بود که ممکن این بیماری در سال پیش‌رو، جان بیش از یک میلیوک کودک را بگیرد.

XS
SM
MD
LG