لینک های دسترسی

Breaking News

برندگان جوایز ۹۴مین جشنوارۀ اسکار کی‌ها اند؟ 


ویل سمت، هنرپیشهٔ سینمای هالیود
ویل سمت، هنرپیشهٔ سینمای هالیود

مراسم۹۴مین اهدای جوایز اسکار شب گذشته در سینمای دولبی در ستدیوی هالیوود در شهر لاس انجلس امریکا برگزار شد و بیشتر از سال‌های گذشته هیجان‌انگیز بود.

در این مراسم، جایزۀ بهترین هنرپیشۀ مرد سال را ویل سمت برای نقشش در فلم (King Richard) کسب کرد. این هنرپیشه‌ که آواز خوان نیز است برای نقشش در فلم‌های مانند علی، بد بایز و لیجند از شهرت ویژه برخوردار است.

جایزهٔ بهترین هنرپیشه زن سال را جسیکا جستین برای نقشش در فلم (The Eyes of Tammy Faye) از آن خود کرد. او با ایفای نقش در فلم (X Man) شهرت جهانی کسب کرد.

فلم (CODA) جایزۀ بهترین فلم سال را از آن خود کرد. داستان این فلم روی یک دختر ۱۷ ساله (روبی) متمرکز است. روبی یگانه عضو خانواده‌اش است که حس شنوایی دارد و باقی اعضای خانوادۀ وی ناشنوا اند. روبی برای حمایت از کار و بار خانوادگی اش که ماهیگیری است، همه روزه پیش از رفتن به مکتب کار می‌کند.

فلم هنری (ENCANTO) منحیث بهترین فلم متحرک (انیمیتد) شناخته شد. داستان این فلم نیز روی یک دختر کوچک می‌چرخد که با وجود آنکه به او آنقدر توجه صورت نمی‌گیرد، در نهایت خانوادۀ خود را نجات می‌دهد که از قدرت جادویی برخوردار است.

در بخش‌ فلم‌های بین المللی، فلم سینمایی جاپانی (DRIVE MY CAR) توانست جایزهٔ بهترین فلم را از آن خود کند. در این فلم یک هنرپیشه که همسرش را از دست داده است به دنبال یک راننده برای موترش است و در نهایت یک دختر جوان پیشنهاد می‌کند تا این وظیفه را به او بدهد. دیری نمی‌گذرد هر دو از دو بیگانه به دوستان نزدیک همدیگر مبدل می‌شوند.

در بخش‌ فلم‌های کوتاه، فلم (THE LONG GOODBYE) به کارگردانی انیل کایرا، برندهٔ جایزهٔ سال شد. انیل کایرا و احمد ریاض داستان این فلم را نوشته اند.

در کنار جوایز، مراسم امسال با یک رویداد غیرمترقبه و حاشیۀ جنجالی نیز به همراه بود.

هنگامی که کریس راک، کمیدین امریکایی، در حال معرفی برنده یکی از جوایز بود، روی صحنه به شوخی با حاضرین در تالار از جمله جیدا پینکت، همسر ویل سمت پرداخت. کریس راک خطاب به خانم پینکت گفت که منتظر است تا او را در فلم (جی آی جین ۲) ببیند.

کنایه کریس راک به همسر ویل سمت و تشبیه او به نقش سرباز زن فلم (جی‌آی‌جین) به خاطر تراشیدن موهایش به مزاج آقای سمت خوش نخورد.

جیدا پینکت دچار نوعی بیماری به نام (آلوپسی) است که با ریزش مو همراه است و به همین دلیل موهای خود را می‌تراشد. او چندی پیش این موضوع را علنی کرد و به آگاهی‌رسانی درباره این بیماری پرداخت.

ویل سمت، که از شوخی کریس راک درباره همسرش ناراحت شده بود، از جای خود بلند شد و در اقدامی نامتعارف به روی صحنه رفت و سیلی محکمی به روی راک کوبید.

در این لحظه عجیب، دست اندرکاران پخش، صدای برنامه را برای مدت کوتاهی قطع کردند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در دقایق بعدی حاکی از آن بود که ویل سمت در آن لحظات به تندی به کریس راک دشنام می‌دهد.

آقای سمت بعداً برای این حرکت‌اش عذرخواهی کرد. پولیس لاس انجلس گفته است که تا اکنون در این مورد شکایتی دریافت نکرده است.

XS
SM
MD
LG