لینک های دسترسی

Breaking News

بانک جهانی از کمک ۱۰۰ میلیون دالری به افغانستان خبر داد


بانک جهانی از کمک ۱۰۰ میلیون دالری به افغانستان خبر داد.

بانک جهانی گفته است که هدف از این کمک، کاهش اثرات اقتصادی کووید۱۹ به خانواده‌های آسیب‌پذیر و حفظ مصوونیت غذایی در افغانستان است.

این بانک ناوقت دوشنبه ۲۸ سپتمبر (هفتم میزان) در خبرنامه‌ای گفت که ۵۵ میلیون دالر این کمک‌ها از سوی اداره انکشاف بین المللی و ۴۵ میلیون دالر آن، توسط صندوق بازسازی افغانستان پرداخت می‌شود.

بر اساس معلومات بانک جهانی در این پروژه روی بهبود مصوونیت مواد غذایی و اشتغال‌زایی کوتاه مدت در محلات دور دست افغانستان تمرکز خواهد شد.

هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی برای افغانستان گفت: "در اثر شیوع بیماری کووید۱۹ شرایط زندگی میلیون‌ها خانواده افغان شدیداً آسیب دیده است. این کمک‌های مالی، حکومت افغانستان را در رفع نیازمندی‌‌های عاجل اکثر خانواده‌ها و حصول اطمینان از این که دهاقین افغان در زمانی که روند واردات و صادرات به شدت مختل گردیده است، به کشت و تولید مواد غذایی شان ادامه دهند، کمک خواهد کرد."

آقای کرالی همچنان گفته است این پروژه در همکاری با وزارت احیا و انکشاف دهات، اداره ارگان‌های محلی، وزارت زراعت، آبیاری، و مالداری و شاروالی کابل تطبیق خواهد شد.

پیش از این وزارت زراعت افغانستان گفته بود که بیش از ۷۰۰هزار نفر به شمول ۲۲هزار زن زراعت‌پیشه به شکل مستقیم از این پروژه مستفید خواهند شد.

همچنان این پروژه برای حدود پنج میلیون نفر، طی دو سال پیش‌رو فرصت‌ کاری ایجاد خواهد کرد.

پیش از این بانک جهانی تعهد کرده بود که ۳۸۰ میلیون دالر را به هدف مبارزه با کووید۱۹ و کاهش اثرات اقتصادی کووید۱۹ در چندین مرحله به افغانستان کمک خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG