لینک های دسترسی

Breaking News

روز جهانی اهدای خون؛ طالبان از مردم خواستند که خون اهدا کنند


مقام‌های وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان در مراسمی به مناسبت تجلیل از روز جهانی خون گفتند که شهروندان افغان در راستای اهدای خون با این وزارت همکاری "همه‌جانبه" کنند.

محمد حسن غیاثی، معین پالیسی و پلان این وزارت روز سه‌شنبه ۱۴ جون (۲۴ جوزا) در مراسم گرامی‌داشت از این روز گفت که وزارت صحت در سال گذشتۀ میلادی، ۱۳۹هزار و ۶۲۹ یونت خون جمع‌آوری کرده است.

آقای غیاثی افزود که آنان در این مدت، ۱۲۶هزار و ۸۷۶ یونت خون را به نیازمندان و به ویژه بیماران و مجروحین جنگ‌ها، انفجارات و حادثات طبیعی توزیع کرده اند. یک یونت خون اهدا شده حدود نیم لیتر می‌باشد.

آقای غیاثی جمع‌آوری خون و اهدای آن را به نیازمندان یکی از دستاورد‌های مهم وزارت صحت در افغانستان عنوان کرد و از شهروندان این کشور خواست که در راستای اهدای خون با آنان همکاری بیشتر کنند.

در این حال، سازمان جهانی صحت گفته است که بسیاری از کشورها به شمول افغانستان با کمبود خون مواجه اند. این سازمان به مناسب روز جهانی اهدای خون گفته است که بسیاری از نیازمندان در جهان به خون کافی دست‌رسی ندارند.

به گفتۀ سازمان جهانی صحت بسیاری از زنان و کودکان در کشورهای کم درآمد به خون بیشتر نیاز دارند و همۀ شهروندان کشورها خواسته است که به کمپاین‌های جمع‌آوری اهدای خون بپیوندند.

این در حالی است که پیش از این برخی از جوانان در کابل و اکثر ولایات افغانستان کمپاین جمع‌آوری اهدای خون راه‌اندازی کرده و به مجروحین انفجارات، حادثات ترافیکی و بیماران خون دادند.

پیش از این مسوولان وزارت صحت عامۀ این کشور گفته بودند که در سال‌های اخیر، اهدای خون توسط مردم بیشتر شده است.

XS
SM
MD
LG