لینک های دسترسی

Breaking News

انگلستان پس از ۱۲ سال به دور دوم حذفی جام جهانی فوتبال راه یافت


جوردن پیکفورد، دروازه بان انگلستان در کنار سایر بازیکنان تیمش، با مهار پنالتی پنجم کلمبیا، تیم انگلستان را به دور بعدی صعود داد.
جوردن پیکفورد، دروازه بان انگلستان در کنار سایر بازیکنان تیمش، با مهار پنالتی پنجم کلمبیا، تیم انگلستان را به دور بعدی صعود داد.

تیم ملی فوتبال انگلستان پس از یک رقابت دیدنی و پر فراز و نشیب، کلمبیا را از راه برداشت و راهی دور دوم حذفی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه شد.

انگلیس ها تیم فوتبال کلمبیا را در ضربات پنالتی با نتیجۀ ۴-۳ مغلوب ساختند و طلسم باخت در ضربات پنالتی را در هم گسستند.

این نخستین بار پس از ۱۲ سال است که تیم ملی فوتبال انگلستان به دور یک بر چهار رقابت های جام جهانی فوتبال راه میآبد.

با پیروزی انگلستان، هشت تیم راه یافته به دور یک بر چهار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مشخص شد.

یوروگوای، فرانسه، برازیل، بلجیم، کروشیا، سویدن، انگلستان و روسیه، میزبان جام، تیم های اند که در دور بعدی حذفی به میدان خواهند رفت.

شور و شعف بازیکنان انگلستان پس از پیروزی در برابر کلمبیا
شور و شعف بازیکنان انگلستان پس از پیروزی در برابر کلمبیا

گول انگلستان در دقیقۀ ۵۷ رقابت با یک ضربۀ پنالتی توسط هری کین، کپتان آن تیم وارد دروازۀ کلمبیا شد.

مهاجم کلمبیایی در دقیقۀ ۸۱ بازی، یک فرصت طلایی را در محوطۀ جزای انگلستان از دست داد و نتوانست توپ را از ساحۀ کمتر از ۱۸ متر وارد دروازه کند، اما کلمبیایی ها، از پا ننشسته و با تلاش و حملات پیهم در دقیقۀ ۹۳ بازی نتیجۀ رقابت را مساوی ساختند.

با تمام تلاش های که هر دو تیم برای کسب نتیجه در این رقابت به خرج دادند، در نهایت پس از ۱۲۰ دقیقه بازی سرنوشت رقابت به ضربات پنالتی کشیده شد و دروازه بان های انگلستان و کلمبیا را به هنرنمایی واداشت.

دو ضربۀ نخست بازیکنان هر دو تیم گول شد؛ بازیکن سوم کلمبیا نیز ضربۀ پنالتی را وارد دروازه کرد، اما ضربۀ سوم جوردن هندرسن، بازیکن شماره هشت انگلستان توسط دروازه بان کلمبیا مهار گردید. در کمتر از یک دقیقه ماتیوس اوریبا، بازیکن شماره ۱۵ کلمبیا نیز تیر افقی گول را با توپ پنالتی نشانه گرفت.

تیم کلمبیا در رقابت با انگلستان خوب درخشید اما سرنوشت بازی را پنالتی ها تعین کرد.
تیم کلمبیا در رقابت با انگلستان خوب درخشید اما سرنوشت بازی را پنالتی ها تعین کرد.

سرنوشت این رقابت را دفاع تماشایی ضربۀ پنجم پنالتی توسط جوردن پیکفورد، دروازه بان انگلستان رقم زد. توپی را که کارلوس باکا، بازیکن شماره هفت کلمبیا ضربه زد و دروازه بان انگلستان با مهارت تمام، نگذاشت وارد دروازه شود.

گول چهارمی و پیروزی انگلستان توسط اریک دیر، مدافع شماره چهار انگلیس با وجود تماس با دست دروازه بان کلمبیا، وارد دروازه شد و نتیجۀ بازی ۴-۳ به نفع انگلستان خاتمه یافت.

مبصرین فوتبال انگلستان می گویند که با توجه به سه بار شکست تیم انگلستان در رقابت های دور حذفی جام جهانی در ضربات پنالتی، تیم ملی فوتبال انگلستان از ماه مارچ به اینسو، تمرین پنالتی را انجام داده اند.

هری کین، کپتان تیم ملی فوتبال انگلستان تا کنون شش گول را به ثمر رسانیده و یکی از مدعیان بوت طلایی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می باشد.

در نخستین رقابت روز سه شنبۀ (۳جولای)، سويدن ١-٠ سويس را شكست داد و راهى دور دوم حذفى شد.

تیم فوتبال سویدن با یک بازی دسته جمعی فوتبال بدون داشتن ستارۀ معروف، سویس را شکست داده راهی دور بعدی جام جهانی شد.
تیم فوتبال سویدن با یک بازی دسته جمعی فوتبال بدون داشتن ستارۀ معروف، سویس را شکست داده راهی دور بعدی جام جهانی شد.

تيم فوتبال سويدن پس از ١٩٥٨ نخستين بار است كه به دور يك بر چهار جام جهانى راه ميآبد.

تنها گول سويدن در دقيقه ٦٦ بازى توسط فورسبرگ با يك ضربه از بيرون محوطه جزا و پس از تماس با مدافع سويسى و تغير مسير توپ، وارد دروازه سويس شد.

سويدنى ها بدون داشتن كدام ستاره معروف فوتبال، خلاف تصور كارشناسان فوتبال، با تلاش سرسختانه در دور گروهى در برابر مكسيكو و كورياى جنوبى و اكنون هم تيم مطرح سويس، در اين جام يك گام بالاتر نهاد.

سويدن در دور يك بر چهار اين جام، با برنده رقابت ميان انگلستان و كلمبيا بازى خواهد كرد.

دور یک بر چهار (کوارترفاینل) جام جهانی فوتبال روز جمعه، ششم جولای بار قابت میان تیم های یوروگوای – فرانسه و برازیل بلجیم آغاز می گردد که برندۀ این رقابت ها در دور نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

تیم ملی فوتبال روسیه به تاریخ هفتم جولای به مصاف کروشیا خواهد رفت و سویدن هم در رقابت با انگلستان قرار خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG