لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان بین‌المللی کار: کروناویروس ۱۹۵ میلیون شغل را از بین می‌برد


سازمان بین المللی کار گفته است که بحران کووید ۱۹ در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ ساعات کاری را به میزان ۶.۷ درصد در جهان کاهش خواهد داد که معادل ۱۹۵ میلیون فرصت شغلی تمام وقت می‌شود.

سازمان بین المللی کار پیش‌بینی کرده است که در کشورهای عربی پنج میلیون کارگر تمام وقت، در اروپا ۱۲ میلیون کارگر تمام وقت و در کشورهای حوزۀ اقیانوس آرام ۱۲۵ میلیون کارگر تمام وقت بیکار خواهند شد.

پیش از این سازمان بین المللی کار ارزیابی کرده بود که بین ۵ تا ۲۵ میلیون شغل در سال ۲۰۲۰ در اثر بحران کروناویروس از بین می‌رود.

اما این سازمان در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که از هر پنج کارگر در جهان، بیش از چهار نفر آنان از تعطیلی‌های ناشی از بحران کروناویروس متاثر شده اند.

گای رایدر، رییس سازمان بین‌المللی کار با بیان این که کارگران در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با فاجعه روبرو اند، گفت: "این بزرگترین آزمون همکاری‌های بین‌المللی در بیش از ۷۵ سال گذشته است. اگر یک کشور شکست بخورد ، همه ما شکست خواهیم خورد".

آقای رایدر گفت که کارگران روزمزد بخش غیررسمی که ۶۱ درصد نیروی کار جهان را تشکیل داده و حدود دو میلیارد نفر اند، بیشتر از همه در معرض خطر اند.

پیش از این، منشی عمومی سازمان ملل متحد نیز همه‌گیری کروناویروس را "سخت‌ترین بحران" از زمان جنگ جهانی دوم به اینسو خوانده و گفته بود که این بیماری می‌تواند به بی ثباتی و درگیری‌ها در سراسر جهان دامن بزند.

او هشدار داد که اگر گردش کروناویروس در کشورهای فقیر به ویژه افریقا متوقف نشود، بار دیگر کشورهای ثروتمند را درگیر خواهد کرد و نتیجه آن مرگ میلیون‌ها نفر خواهد بود.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح چهارشنبه هشتم اپریل کروناویروس بیش از یک میلیون و ۴۶۷ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و رقم تلفات آن نیز به ۸۳۴۷۱ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG