لینک های دسترسی

Breaking News

همکاری داوطلبانه جوانان و فعالان مدنی برای محو پولیو


شماری از جوانان و فعالان مدنی ولایت غزنی می خواهند که داوطلبانه در روند تطبیق واکسین پولیو همکاری کنند.

مسکا، یک تن از جوانان و فعالان مدنی این ولایت همکاری جوانان و تحصیل کردگان را در راستای محو پولیو یک گام بسیار مهم می‌داند و می‌گوید که حاضر است تا داوطلبانه به مدت چندین روز در روند تطبیق واکسین پولیو همکاری کند.

مسکا گفت: "من منحیث یک جوان حاضر هستم چهار روز خود را بدون کدام مزد به خاطر نجات اطفال از مرض پولیو در پروسه واکسین سپری کنم و این را مسوولیت خود هم می‌دانم".

محمد قاسم، یک تن دیگر از فعالان مدنی این ولایت می‌گوید که محو ویروس پولیو و روند تطبیق درست این واکسین مستلزم همکاری و مسوولیت پذیری همگانی در این راستا است و باید تمام اقشار جامعه سهم خود را در این امر ادا کنند.

از سویی هم داکتر فضل ‌احمد حنیف، مسوول محو برنامه واکسین پولیو در سازمان جهانی صحت نقش جوانان را در تطبیق واکسین بسیار برجسته می‌خواند.

داکتر حنیف گفت: "نقش جوانان فوق العاده بارز تر می‌باشد، به خاطریکه کتله که در پروگرام واکسین کار می‌نمایند، کتله بزرگ را جوانان تشکیل می دهد و دوم اینکه جوانان قشر تحصیل کرده اند و زیادتر خانواده ها به سخنان جوانان گوش می‌کنند" .

این در حالیست که هنوز هم باشندگان ساحات دور دست ولایت غزنی از فواید واکسین آگاهی کامل ندارند و مسولان صحی این و لایت در تلاش اند تا سطح آگاهی مردم را نسبت به ویروس پولیو بلند ببرند.

با آنکه طی چندین سال گذشته ولایت غزنی شاهد کدام واقعه مثبت پولیو نبوده است اما دو واقعه مثبت در ولایت های هلمند و زابل در سال ۲۰۲۰ میلادی باعث نگرانی مقام های صحی و باشندگان این ولایت شده شده است، چون ولایت زابل در مجاورت این ولایت موقعیت دارد.

XS
SM
MD
LG