لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت داوطلبانۀ زنان دارای معلولیت در غزنی برای محو پولیو


شماری از زنان دارای معلولیت که برخی از آنان قربانی پولیو اند به کمپاین آگاهی‌دهی عامه در ولایت غزنی داوطلبانه پیوسته اند.

ناهید الفی، مسوول انجمن زنان دارای معلولیت در غنی به صدای امریکا گفت که این نهاد بدون کدام امتیاز به والدین، ملا امامان مساجد، استادان مکاتب و مدرسه ها و خانواده ها در مورد اهمیت واکسین پولیو معلومات می دهند.

خانم الفی نقش زنان دارای معلولیت را در برنامه های آگاهی دهی بسیار مفید خواند و گفت که آنان با وصف مشکلاتی که دارند، در مبارزه بر ضد پولیو سهیم شده اند.

در حدود ۱۰۰ زن عضویت انجمن زنان دارای معلولیت را در ولایت غزنی دارند که ده نفر آنان در اثر ابتلا به پولیو معلول شده اند.

برخی از استادان مکاتب که در این برنامه ها اشتراک کرده اند، تدویر همچو برنامه ها رات وسط معلولین بسیار موثر می دانند.

مملکت، معلم در یکی از مکاتب غزنی گفت: "آگاهی هایی که از طرف معلولین داده می شود، بسیار موثر است به خاطریکه آنها نیز این رنج را دیده و فلج شده اند...حضور شان در همچو برنامه مایه عبرت و پند به دیگران می شود."

در همین حال شماری از فعالین حقوق زن در ولایت غزنی می گویند هر اقدامیکه به خاطر محو پولیو توسط هر فردیکه برداشته شود قابل قدر است به خصوص از طرف زنان دارای معلولیت که به گفتۀ وی با مشکلات و محرومیت های زیاد روبرو اند.

زهرا سرفراز، یکی از فعالان حقوق زن در غزنی گفت که چون شماری از این این زنان خود قربانی پولیو اند،حرف شان نسبت به افراد سالم موثر می‌باشد و مردم به حرف شان به دقت گوش می‌دهند.

با آنکه ولایت غزنی در سال گذشته میلادی شاهد واقعه مثبت پولیو نبوده است اما ۲۹ واقعه مثبت پولیو در افغانستان به ثبت رسیده که شماری زیادی از این واقعات در ولایت های همجوار غزنی بوده است.

XS
SM
MD
LG