لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در شرق اوکراین؛ زیلینسکی از میکولایف بازدید کرد


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین در سفری از پیش اعلام نشده از شهر جنگ‌زده میکولایف در جنوب کشورش دیدار کرد.

این نخستین دیدار زیلینسکی از شهر میکولایف پس از آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین است.

بر اساس ویدیو منتشرشده توسط دفتر رییس جمهور اوکراین به روز شنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) ، آقای زیلینسکی ضمن بازدید از یک ساختمان مسکونی آسیب‌دیده، با مقامات محلی و سربازان در خط مقدم جبههٔ جنوبی ملاقات کرد.

زیلینسکی در این ویدیو می‌گوید: "مردان و زنان شجاع ما هر یک تا حد ممکن سخت کار می‌کنند. ما مطمیناً مقاومت خواهیم کرد! ما حتماً پیروز خواهیم شد!"

سربازان روس در اوایل ماه مارچ و پس از رسیدن به حومه این شهر، به عقب رانده شدند.

رییس جمهور زیلینسکی از زمان حمله روسیه به این کشور بیشتر در کیف بوده اما در هفته‌های اخیر از بعضی شهرها از جمله شهر شمال شرقی خارکیف که قبلاً درگیری‌های شدیدی در آن رخ داده بود، بازدید کرده است.

دفتر ریاست جمهور اورکراین همچنین اعلام کرد که آقای زیلینسکی از مواضع گارد ملی در منطقه اودیسا نیز بازدید کرده است و از خدمات سربازان قدردانی کرده گفته است : "تا زمانی که شما زنده هستید، یک دیوار قوی اوکراینی وجود دارد که از کشور ما محافظت می‌کند."

از طرف دیگر، والی منطقه لوهانسک اعلام کرد که "نبردی شدید" در روستاهای نزدیک شهر سیویرودونتسک جریان دارد. به گفته وی، تاکنون تلاش روس‌ها برای شکستن مقاومت اوکراینی‌ها ناکام مانده و اردوی روسیه هنوز کنترول کامل این شهر را در اختیار ندارد.

والی لوهانسک گفت که نیروهای روسی شهر لیسیچانسک، در مجاورت سیویرودونتسک را که هنوز تحت کنترول اوکراینی ها است به شدت بمباران کرده اند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای روسی تاسیسات پالایش نفت و ذخیره سوخت را در مناطق لیسیچانسک و کرمنچوک واقع در مرکز اوکراین منهدم کرده اند. روسیه گفته است که از این تاسیسات برای تامین تجهیزات اردوی اوکراین در منطقه دونباس استفاده می‌شد.

در تهیه این مطلب از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و بخش انگلسی صدای امریکا استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG