لینک های دسترسی

Breaking News

تداوم مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در قطر


گروه طالبان گفته است که نمایندگان این گروه در حضور وزیر خارجه قطر با مذاکره کنندگان امریکایی خبر داده و گفته است که دو طرف روی "اقدامات بعدی مذاکرات صلح" بحث و گفتگو کرده اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی این گروه در قطر روز دوشنبه ۱۰ فبروری (۲۱ دلو) گفته است که در این دیدار زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحه افغانستان و از جانب طالبان عبدالغنی برادر، ملا محمد فاضل، ملا خیرالله خیرخواه و مولوی امیرخان متقی حضور داشته اند.

اما سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در مورد "اقدامات بعدی مذاکرات صلح" معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحه افغانستان حدود دو هفته پیش به کابل سفر کرد و در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، گفته بود که در مذاکرات اخیر با طالبان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته است.

آقای خلیلزاد همچنان گفته بود: "منتظر پاسخ روشن طالبان بر اساس یک میکانیزم عملی برای آتش بس و یا کاهش قابل ملاحظه و پایدار خشونت استیم که مورد قبول مردم افغانستان و حکومت امریکا باشد."

پیش از این گروه طالبان اعلام کرده بودند که مذاکرات صلح با ایالات متحده به دلیل تفاوت دیدگاه پیرامون تعریف "کاهش خشونت" به نحوی متوقف شده است.

XS
SM
MD
LG