لینک های دسترسی

Breaking News

صدور دستور خروج برخی از کارمندان سفارت امریکا از بغداد


سفارت امریکا در بغداد
سفارت امریکا در بغداد

وزارت خارجۀ ایالات متحده به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران، به تمام "کارمندان غیر ضروری" سفارت امریکا در عراق دستور داده است تا هرچه زودتر آن کشور را ترک کنند.

سفارت ایالات متحده در عراق روز چهارشنبه (۱۵ می) این مطلب را در وبسایت رسمی خود نشر کرد.

مقام‌های امریکایی هفتۀ گذشته از "تهدیدات جدید و فوری" ایران و نیروهای نیابتی آن کشور بر ضد شهروندان و اهداف امریکایی در منطقه خبر داده بودند.

سفارت ایالات متحده در بغداد روز یکشنبه (۱۲ می) به شهروندان امریکایی دستور داده بود که به دلیل "تشدید تنش‌ها" میان امریکا و ایران، از سفر به عراق پرهیز کنند.

همزمان با این، رسانه‌ها در هالند نیز گزارش کرده اند که این کشور یک برنامه آموزش نیروهای امنیتی عراق را که در شمال این کشور به اجرا گذاشته می‌شد، به دلیل تهدیدهای امنیتی متوقف کرده است.

در مورد نوعیت این تهدیدها جزییاتی ارایه نشده است.

در همین حال، روسیه از افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران ابراز نگرانی کرده و به گفتۀ مقام‌های کرملین، واشنگتن برای رفع این نگرانی‌ها پاسخ اطمینان بخشی نداده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز سه شنبه (۱۴ می) در دیدار با مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده، نگرانی خود را از بابت تنش میان واشنگتن و تهران ابراز کرده است.

آقای پسکوف روز چهارشنبه (۱۵ می) به خبرنگاران گفت آقای پمپیو در این دیدار که در تفرجگاه سوچی صورت گرفت پاسخی برای رفع نگرانی مسکو نداد، اما روشن ساخت که در صورت هرگونه حملۀ احتمالی ایران بر اهداف امریکایی، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، آقای پوتین اقدامات اخیر تهران را که در واکنش به خروج امریکا از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهان صورت گرفته "پاسخ مشروع" خوانده است.

XS
SM
MD
LG