لینک های دسترسی

Breaking News

نشست پاریس برای مبارزه با 'افراط‌گرایی در رسانه‌های اجتماعی'


صدراعظم نیوزیلند و رییس جمهور فرانسه میزبانی مشترک نشست پاریس را برعهده دارند
صدراعظم نیوزیلند و رییس جمهور فرانسه میزبانی مشترک نشست پاریس را برعهده دارند

همزمان با برگزاری نشست سران جهان و مسوولان رسانه‌های اجتماعی در پاریس، شرکت فیسبوکاعلام کرده که محدودیت‌هایی را در پالیسی‌های خود در زمینۀ نشرات زنده از طریق این شبکه وضع کرده است.

این اقدام در پی درخواست‌های مکرر برای جلوگیری از نشر "فعالیت‌های تروریستی" از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

نشست پاریس زیر عنوان "فراخوان کرایست‌چرچ" برگزار شده که اشاره به حملات اخیر به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند دارد. فرد مهاجم، جریان حملۀ خود را که در آن ۵۰ نفر کشته شدند، از طریق فیسبوک به شکل زنده منتشر کرد.

جسیندرا اردرن، صدر اعظم نیوزیلند که از برگزار کنندگان اصلی این نشست، ابراز امیدواری کرده است که نشست پاریس بتواند "نقطه آغاز" مهمی برای ایجاد اصلاحات در پالیسی دولت‌ها و رسانه‌های اجتماعی باشد.

خانم اردرن از اقدام فیسبوک برای وضع محدودیت در نشرات زنده از طریق این رسانۀ اجتماعی استقبال کرده است.

فیسبوک روز چهارشنبه اعلام کرد که نظارت شدیدتری بر نشرات زنده وضع کرده و حساب‌هایی که اعلامیه‌های سازمان‌های تروریستی را تبلیغ کنند، به شکل موقت مسدود خواهند شد. موارد جدی‌تر نقض این پالیسی، می‌تواند به مسدود شدن دایمی حساب‌های فیسبوک منجر شود.

شرکت‌های دیگری چون تویتر، گوگل، مایکروسافت و چندین شرکت دیگر نیز در نشست پاریس حضور دارند. علاوه بر این، سران بریتانیا، فرانسه، کانادا، ایرلند، سنگال، اندونیزیا، اردن و اتحادیه اروپا نیز از شرکت‌کنندگان این نشست استند.

صدراعظم نیوزیلند و امانمویل مکرون، رییس جمهور فرانسه که میزبانی مشترک این نشست را برعهده دارند، تاکید کرده اند که برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های تروریستی در رسانه‌های اجتماعی و رشد افراط‌گرایی در انترنت، به تلاش و همکاری مشترک دولت‌ها و شرکت‌های تکنالوژی نیاز است.

XS
SM
MD
LG