لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ فرمان تعزیرات بر خامنه‌ای را امضا کرد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که براساس آن بر دارایی‌های آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران و دفتر او تعزیرات وضع شد.

رییس جمهور ترمپ روز دوشنبه ۲۴ جون (۳ سرطان)به خبرنگاران گفت که با تحریم رهبر ایران و دفتر او، دسترسی آیت الله خامنه‌ای به تمامی منابع مالی قطع می‌شود.

آقای ترمپ افزود که رهبر ایران مسوول اقدامات خصمانه ایران است. او گفت: "فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد. ایران باید از حمایت تروریزم دست بردارد. "

رییس جمهور ایالات متحده دیگر از تمایل خود برای مذاکره با ایران گفت:" دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست اما ما دوست داریم این اتفاق بیافتد و صادقانه بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیافتد."

آقای ترمپ افزود: "ما به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم... ما خویشتنداری زیادی به خرج داده‌ایم، اما این به آن معنی نیست که در آینده هم این کار را کنیم."

دقایقی پس از امضای این فرمان از سوی آقای ترمپ، وزیر مالیۀ امریکا در کنفرانس خبری کوتاهی در قصر سفید حاضر شد. او از تحریم "حلقه سلیمانی" خبر داد و گفت که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز هفتۀ آینده به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهد شد.

ستیف منوچن، وزیر مالیۀ امریکا گفت: "تحریم‌های جدید امریکا افرادی را در برمی‌گیرد که در حلقه قاسم سلیمانی هستند."

طبق تحریم‌های جدید، شماری دیگر از فرماندهان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از جمله علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی و امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروهای هوافضای سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

وزیر مالیۀ امریکا در پاسخ به پرسشی که برخی‌ها می‌گویند این تحریم‌‌ها "نمادین" است، گفت: "به هیچ‌وجه این طور نیست. تحریم‌‌ها خیلی موثر است و ماه ده‌ها میلیارد دالر از منابع رژیم را مسدود کرده‌ایم."

این در حالی است که مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده، و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در منطقه به سر می‌برند و مشغول رایزنی با متحدین این کشور اند.

آقای پمپیو پیش از سفرش به منطقه گفت که هدف از تعزیرات جدید این است که به ایران اجازه داده نشود تا با ظرفیتی که دارد اقتصادش را رشد داده و از تعزیرات فرار کند. او گفت که تعزیرات جدید در نهایت "ما را به هدف خواهد رساند".

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، مایک پمپیو امروز با ملک سلمان، پادشاه عربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

XS
SM
MD
LG