لینک های دسترسی

Breaking News

روحانی کاهش همکاری در 'برجام' را 'حداقل اقدام ایران' خواند


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفته است که مراعات نکردن بعضی از تعهدات شامل در توافقنامۀ هسته ای سال ٢٠١٥ ایران با قدرت جهان یا 'برجام' "حداقل اقدام ایران است".

رئیس جمهور ایران در یک سخنرانی که امروز (١٩جون) از طریق تلویزیونی دولتی آن کشور پخش شد، گفت که ایران با ایالات متحده، تحت فشار مذاکره نخواهد کرد.

سازمان انرژی اتمی ایران به روز دوشنبه (١٧جون) خبر داد که این کشور اخیراً میزان غنی سازی یورانیم را چهار برابر افزایش داده است.

سازمان انرژی اتمی ایران همچنان گفته بود که تا ۱۰ روز دیگر، میزان یورانیم غنی شده در ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرام افزایش خواهد یافت، اقدامی که نقض یکی از شرایط توافقنامه هسته ای ایران با قدرت های جهان تلقی میشود.

بریتانیا، فرانسه و آلمان اخیراً تلاش های خود را برای حفظ توافقنامۀ سال ٢٠١٥ تشدید بخشیده اند، اما مقامات اروپایی از پایان یافتن احتمالی این تلاش نیز هشدار داده اند.

'ترمپ جنگ نمیخواهد'

با افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران، مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، گفته است که رییس جمهور دونالد ترمپ، خواستار جنگ با ایران نیست، ولی آقای پمپیو اضافه کرده که به خاطر حفظ منافع امریکاییان در منطقه، واشنگتن از هیچ چیزی تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده یا 'پنتاگون' به روز دوشنبه (١٧جون) از فرستادن ۱۰۰۰ سرباز اضافی به شرق میانه خبر داد. به گفتۀ مایک پمپیو، این سربازان برای "مقاصد دفاعی" اعزام شده و تاکید ورزید که این اقدامات به معنای آمادگی گرفتن برای جنگ با ایران، نیست.

رئیس جمهور ترمپ، به روز دوشنبه در یک مصاحبه با مجلۀ 'تایم' گفت که در صورت با آن کشور (ایران) خواهد جنگید که تهران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای باشد.

ماپک پمپیو گفته است که ترمپ خواستار جنگ با ایران نیست
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:36 0:00

XS
SM
MD
LG