لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا به کشتی‌های خود در مورد تردد در تنگه هرمز هشدار داد


بدنبال توقیف یک کشتی بریتانیایی از سوی سپاه پاسداران ایران، دولت بریتانیا به تمام کشتی‌های مربوط به این کشور گفته که "به شکل موقتی" از نزدیک شدن به تنگه هرمز خودداری کنند.

هم‌زمان با این، یک سخنگوی دولت بریتانیا روز شنبه اقدام سپاه پاسداران به توقیف کشتی این کشور را "غیرقابل قبول" خواند.

او گفت: "ما در مورد رفتارهای غیرقابل قبول ایران که واضحا چالشی در برابر آزادی بین‌المللی تردد بوجود آورده، عمیقا نگران استیم."

روز گذشته سپاه پاسداران اعلام کرد که توقیف این کشتی به دلیل "عدم پیروی از قوانین دریایی" صورت گرفته است. به گفته مقامات در ایران، این کشتی و تمام خدمۀ آن به بندر عباس منتقل شده اند.

گفته شده است که کارمندان حاضر در این کشتی به ۲۳ نفر می‌رسد.

علاوه بر این، مقامات بریتانیایی می‌گویند که یک کشتی دیگر مربوط به این کشور نیز روز جمعه برای مدت کوتاهی از سوی نیروهای ایرانی متوقف شده بود، اما حالا دوباره آزاد شده است.

جرمی هنت، وزیر خارجه بریتانیا گفته است که توقیف این کشتی‌ها از سوی ایران "غیرقابل قبول" است؛ با این حال، آقای هنت تاکید کرد که بریتانیا قصد ندارد در برخورد با ایران از گزینه‌های نظامی استفاده کند و تاکید کرد که حل این مسله، از راه‌های دپلماتیک امکان‌پذیر است.

روابط ایران و بریتانیا در هفته‌های اخیر، به ویژه پس از آن پرتنش شد که بریتانیا یک کشتی ایرانی را متوقف کرد. پس از آن، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران هشدار داد که "خباثت‌های بریتانیا بی‌جواب نخواهد ماند."

XS
SM
MD
LG