لینک های دسترسی

Breaking News

مجلس نمایندگان در مورد طرح استیضاح ترمپ رای‌گیری می‌کند


طرح استیضاح دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، تا پایان هفتۀ جاری در مجلس نمایندگان این کشور به رای‌گیری گذاشته می‌شود.

پیش از این، آقای ترمپ طرح استیضاح خود را که تنها از سوی اعضای دموکرات مجلس نمایندگان پشتیبانی شده، غیرقانونی خوانده بود.

اما حالا، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان اعلام کرده که قرار است تمامی اعضا، به شمول اعضای جمهوری‌خواه مجلس، روز پنجشنبه در مورد این طرح رای بدهند.

خانم پلوسی گفته است که رای‌گیری از تمامی اعضای مجلس، برای "دور کردن هر گونه شک و تردید" در مورد این طرح انجام می‌شود.

دریافت تایید تمامی اعضای مجلس نمایندگان برای استیضاح رییس جمهور از نظر قانونی الزامی نیست. بر اساس قانون، تنها اکثریت مجلس که در حال حاضر در اختیار دموکرات‌ها است، می‌تواند به استیضاح رییس جمهور رای بدهد.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان گفته اند که تحقیقات در مورد احتمال سوءاستفادۀ از قدرت از جانب رییس جمهور ترمپ ادامه دارد.

آن‌ها می‌گویند که در حال بررسی این استند که آیا آقای ترمپ کمک‌های امریکا به اوکراین را برای وادار کردن رییس جمهور اوکراین به تحقیق در مورد جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش، به تعلیق درآورده بود یا خیر.

آقای ترمپ این اتهامات را تکذیب کرده است. اما سفیر امریکا در اوکراین هفتۀ گذشته گفت که اعطای کمک ۳۹۱ میلیون دالری امریکا به اردوی اوکراین، با درخواست آقای ترمپ از اوکراین در رابطه به تحقیق در مورد جو بایدن ربط مستقیم داشته است.

XS
SM
MD
LG