لینک های دسترسی

Breaking News

دسترسی محدود به انترنت در برخی شهرهای ایران


رسانه‌های داخلی و شاهدان عینی گزارش کرده اند که پس از چندین روز قطع کامل انترنت در ایران، در برخی از شهرهای این کشور دسترسی محدود به انترنت فراهم شده است.

دولت ایران به دنبال بروز اعتراضات سراسری به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت تیل، خدمات انترنتی را در این کشور قطع کرده بود تا از گسترش اعتراضات جلوگیری کند.

سازمان عفو بین‌الملل گفته است که بیش از ۱۰۰ نفر در جریان تظاهرات خشونت‌آمیز در ایران کشته شده اند؛ آماری که از سوی دولت ایران تایید نشده است.

پس از نزدیک به یک هفته از آغاز اعتراض‌ها، تلویزیون دولتی ایران به نقل از سپاه پاسداران گزارش کرده که آرامش به سراسر ایران بازگشته و تظاهرات پایان یافته است.

همزمان با این، خبرگزاری نیمه دولتی فارس از وصل تدریجی انترنت در شهرهای مختلف ایران خبر داده است.

این خبرگزاری به نقل از شورای امنیت ملی ایران که دستور قطع انترنت را صادر کرده بود، گزارش کرده که وصل دوبارۀ انترنت "برای برخی مناطق تایید شده و تا حالا خدمات انترنتی در هرموزگان، کرمانشاه، ارک، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر و بخش‌های از تهران بازگشته است."

با این حال، نهاد جهانی ناظر بر انترنت (نت بلاک) گفته که وصل دوبارۀ انترنت محدود است و تنها حدود ۱۰ درصد ایران را شامل می‌شود.

قطع انترنت، اطلاع‌رسانی گسترده از جزییات تظاهرات در مناطق مختلف ایران را مختل کرده بود. این تظاهرات به تاریخ ۱۵ نومبر در چندین شهر ایران به صورت همزمان آغاز شد و به زودی به حدود ۱۰۰ شهر در سراسر کشور گسترش یافت.

دولت ایران اعتراض‌ها را به کشورهای خارجی نسبت داده و هشدار داد که با سازمان‌دهندگان آن برخورد جدی خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکیست که بیش از ۱۰۰۰ نفر از معترضان از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده اند.

XS
SM
MD
LG