لینک های دسترسی

Breaking News

دونالد ترمپ برای حضور در 'اجلاس مهم ناتو' آماده می‌شود


دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا برای شرکت در اجلاس پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) آماده می‌شود که به نظر بسیاری از ناظران، برای تضمین آیندۀ این پیمان نقش حیاتی دارد.

قصر سفید اعلام کرده که قرار است آقای ترمپ در حاشیۀ این اجلاس با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ایمانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه دیدار کند.

رییس جمهور ترمپ، همواره اعضای ناتو را متهم کرده که هزینه‌های دفاعی این پیمان را به شکلی که لازم است تامین نمی‌کنند.

دیدار آقای ترمپ با برخی از سران ناتو در حالی انجام می‌شود که اخیرا آلمان اعلام کرد در نظر دارد هزینه‌های بیشتری را برای امور دفاعی ناتو اختصاص دهد.

قصر سفید گفته است که انتظار می‌رود آقای ترمپ با سران برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله دنمارک و ایتالیا نیز دیدار کند.

قرار است این اجلاس به روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته در لندن برگزار شود.

ناظران باور دارند که رهبری ناتو تلاش خواهد کرد از این اجلاس به عنوان فرصتی برای نشان دادن اتحاد میان ۲۹ عضو ناتو استفاده کند.

تنش‌ها میان برخی اعضای ناتو پس از آن برجسته شد که ایمانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفت ناتو به "مرگ فکری" روبرو شده و از آنچه که عدم هماهنگی لازم میان اعضای ناتو خواند، انتقاد کرد.

پیش از آن، وزیر خارجه امریکا نیز هشدار داده بود که اگر این پیمان نتواند خود را با واقعیت‌ها و چالش‌های عصر جدید تطابق دهد، از موثریت آن کاسته خواهد شد.

اجلاس این هفتۀ ناتو در لندن، همزمان برای تجلیل از هفتادمین سالروز تاسیس این پیمان برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG