لینک های دسترسی

Breaking News

رییس شورای اروپا: ترمپ 'بزرگترین چالش' در برابر اتحادیه اروپا است


دونالد تسک، رییس شورای اروپا، رییس جمهور ایالات متحده امریکا را "بزرگترین چالش" در برابر اتحادیه اروپا توصیف کرده است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا در گذشته از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا استقبال کرده و نیز اهمیت پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) را در مواردی زیر سوال برده است.

آقای تسک در گفتگو با یک هفته‌نامۀ آلمانی گفت: "برای نخستین بار در تاریخ، امریکا رییس جمهوری دارد که آشکارا در ضدیت با اتحادیه اروپا است. او از بریگزت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) حمایت می‌کند و برای در هم شکستن اتحادیه (اروپا) دعا می‌کند."

آقای تسک گفت که رییس جمهور ترمپ به تضعیف اتحادیه اروپا مصمم است و افزود که این مسله، "احتمالا جدی‌ترین چالش" در برابر اتحادیه اروپا باشد.

روابط ایالات متحده امریکا با اتحادیه اروپا پس از انتخاب آقای ترمپ به عنوان رییس جمهور، پرتنش بوده است، هرچند مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا، در سفر اخیرش به بروکسل تلاش کرد روابط کشورش با اتحادیه اروپا را بهبود بخشد.

در گذشته، آقای ترمپ چندین بار از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل آنچه که مسوولیت ناپذیری شان در برابر هزینه‌های نظامی ناتو خوانده، انتقاد کرده است.

او هم‌چنین از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا که یکی از جنجالی‌ترین مسایل برای اتحادیه اروپا بوده، آشکارا حمایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG