لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان: بیش از ۷۰۰ عضو داعش و خانواده‌هایشان بازداشت شده اند


دولت افغانستان افرادی را که می‌گوید اعضای داعش اند، به خبرنگاران نشان داد (عکس از آرشیف)
دولت افغانستان افرادی را که می‌گوید اعضای داعش اند، به خبرنگاران نشان داد (عکس از آرشیف)

دولت افغانستان اعلام کرده که ظرف شش ماه گذشته، بیش از ۷۰۰ عضو گروه داعش را همراه با اعضای خانواده‌هایشان بازداشت کرده است.

ادارۀ امنیت ملی افغانستان روز شنبه (۲۱ دسمبر) گفت که حداقل ۷۵ زن و ۱۵۹ کودک که عمدتا شهروندان خارجی هستند، حالا در حراست دولت افغانستان بسر می‌برند.

این آمار دولت افغانستان از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

یک مقام امنیت ملی افغانستان به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که تعداد زیادی از افراد بازداشت شده، شهروندان پاکستان، اردن و برخی از کشورهای آسیای مرکزی اند.

به گفتۀ این مقام، در مجموع ۲۷۷ نفر از بازداشت شدگان شهروندان خارجی اند.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که دولت افغانستان و مقامات امریکایی در ماه‌های اخیر از "شکست سخت" داعش در افغانستان حرف می‌زنند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان هفته گذشته در نشست امنیت منطقه‌ای تهران گفت: "ما داعش و جنبش اسلامی ترکستان شرقی را سخت‌تر از هر زمانی در ولایات شمال شرقی (افغانستان) در هم کوبیده ایم. شماری از آن‌ها به پاکستان فرار کردند، شماری کشته شدند و شماری هم به طالبان پیوستند."

زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز اخیرا گفت که فعالیت‌ داعش در شرق افغانستان نه تنها به دلیل عملیات‌های نظامی امریکا و نیروهای امنیتی افغانستان، که در نتیجۀ حملات گروه طالبان نیز تضعیف شده است.

XS
SM
MD
LG