لینک های دسترسی

Breaking News

دوره کاهش‌ خشونت‌ ساعت ۱۲ امشب آغاز می‌شود- مقام‌ها


شورای امنیت ملی افغانستان و برخی منابع طالبان تایید کرده اند که قرار است مرحلۀ کاهش خشونت‌ از سوی نظامیان افغان و طالبان نیمه شب جمعه آغاز شود.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان روز جمعه ۲۱ فبروری (دوم حوت) به صدای امریکا گفت که تمامی آمادگی‌ها در این مورد گرفته شده است.

او گفت که کاهش خشونت‌ ساعت ۱۲ شب پیشرو آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت.

آقای فیصل افزود: "حکومت افغانستان برای این که یک زمینه خوب مساعد شود، تمام آمادگی‌ها را گرفته است و نیروهای امنیتی ما هم در این مورد آمادگی گرفته اند. انتظار این است که طالبان مسلح نیز به تعهدات شان عمل کنند تا بتوانیم به صلح و تامین آتش‌بس برسیم".

از سوی هم یک منبع طالبان که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که دورۀ کاهش خشونت‌ امشب آغاز می‌شود و این گروه برای تطبیق آن آمادگی کامل گرفته اند.

کاهش خشونت طرحی که میان ایالات متحده امریکا و نمایندگان طالبان در دوحه توافق شده و با عملی شدن آن قرار است امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان به امضا برسد.

پیش از این سرپرست وزارت داخله افغانستان گفته بود که در این دوره نظامیان افغان در کنار اینکه مراقب اوضاع و متعهد به مواد توافقنامۀ صلح خواهند بود؛ آمادۀ دفاع نیز استند.

به گفته وی در صورتی که طالبان در جریان مرحله کاهش خشونت بر نظامیان افغان حملاتی داشته باشند، قاطعانه نیروهای امنیتی در برابر آنان ایستادگی خواهند کرد.

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان هفته گذشته از کار مشترک نظامیان افغان و امریکایی روی طرح طالبان مبنی بر کاهش خشونت‌ها خبر داد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ روز سه شنبه (۲۸ دلو) گفته بود که برای عملی‌ شدن طرح کاهش خشونت‌ بحث‌هایی نیز در سطح فرماندهان قول‌ اردوها صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG