لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلایان کروناویروس در جهان به مرز یک میلیون نفر رسید


شمار مبتلایان کروناویروس در جهان تا چاشت پنج شنبه ۲ اپریل (۱۴حمل) به بیش از ۹۶۵ و تعداد تلفات به ۴۹۲۳۶ نفر رسیده است.

امریکا حالا با داشتن ۲۱۷۲۶۳ نفر مبتلا به کروناویروس در صدر جدول جهانی مبتلایان این ویروس قرار دارد و میزان تلفات ناشی از کووید۱۹ در امریکا به ۵۱۵۱ نفر رسیده است.

ایتالیا با داشتن بیش از ۱۱۵ هزار بیمار مبتلا به کروناویرس دومین کشور جهان از نظر مبتلایان این بیماری است، اما آمار جان باخته گان در ایتالیا تا چاشت پنجشنبه به مرز ۱۴ هزار نفر نزدیک شده است که از رهگذر تلفات کروناویروس، این کشور را در صدر فهرست جهانی قرار می‌دهد.

اما در ایتالیا، یک مطالعه جدید توسط روزنامهٔ لیکو دی برگامو نشان می دهد که آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ولایت برگاموی آن کشور دو برابر تعدادی است که حکومت ایتالیا گزارش داده است.

این ولایت که ۱.۱ میلیون جمعیت دارد محراق شیوع کروناویروس در شمال ایتالیا بوده که به گزارش لیکو دی برگامو ۴۵۰۰ نفر تا ماه گذشته در اثر این بیماری در این ولایت جان باخته اند، ولی مقامات دولتی آمار تلفات را ۲۰۶۰ نفر گزارش داده بودند.

اسپانیا تا امروز شاهد مرگ ده هزار نفر در اثر ابتلا به کروناویروس بوده و شمار مبتلایان در آن کشور به ۱۱۰۲۳۸ نفر رسیده است.

در چین که کروناویروس از آن منشا گرفت، شمار مبتلایان به بیش از ۸۲۴۰۰ و رقم مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس به ۳۳۲۲ نفر رسیده است.

آلمان از ۸۱۷۲۸ مورد ابتلا و ۹۹۷ مرگ ناشی از کروناویروس گزارش داده است.

مبتلایان کروناویروس در فرانسه به ۵۷۸۰۰ و رقم مرگ و میر ناشی از آن در این کشور به ۴۰۴۳ نفر می‌رسد.

ایران تا روز پنجشنبه دوم اپریل، شمار مبتلایان کروناویروس را در آن کشور ۵۰۴۶۸ نفر و مرگ و میر ناشی از آن را ۳۱۶۰ نفر گزارش داده است.

در افغانستان شمار واقعات کروناویروس تا روز پنجشنبه به ۲۵۸ نفر و تلفات ناشی از آن به چهار نفر رسید.

XS
SM
MD
LG