لینک های دسترسی

Breaking News

باشندگان لوگر: کمپاین‌های واکسین پولیو به شکل منظم تطبیق می‌شوند


جریان کمپاین واکسیناسیون پولیو، مارچ ۲۰۲۲
جریان کمپاین واکسیناسیون پولیو، مارچ ۲۰۲۲

شماری از باشند‌گان ولایت لوگر می‌گویند که با روی کار آمدن حکومت طالبان کمپاین‌های واکسین پولیو در تمام ولسوالی‌های این ولایت به شکل منظم تطبیق می‌شوند.

برخی از باشند‌گان ولایت لوگر می‌گویند که اکنون شماری زیادی از خانواده‌ها در مورد ارزش و فواید واکسین پولیو آگاهی دارند و در مناطق دوردست این ولایت شمار بیشتر کودکان زیر پنج سال واکسین می‌شوند.

آن‌ها از روند تطبیق واکسین در این ولایت استقبال کرده و از تلاش‌های مقامات صحی و تیم‌های واکسیناسیون سپاسگزاری می‌کنند.

گل‌الرحمن، یک تن از باشند‌گان ولسوالی خوشی، به صدای امریکا گفت: "اکنون عده کثیری از خانواده‌ها فواید واکسین پولیو را درک کرده اند و کودکان شان را به وقت معین واکسین می‌کنند."

آقای گل‌الرحمن اضافه کرد: "با روی کار آمدن طالبان، در تمام ولسوالی‌های لوگر برای کودکان زیر پنج سال واکسین پولیو تطبیق می‌شود و علاقه‌مندی خانواده‌ها نیز نسبت به واکسین افزایش یافته است."

به گفتۀ وی، اکنون شماری زیادی از خانواده‌ها از روند تطبیق واکسین راضی هستند و از تلاش‌های کارکنان صحی قدردانی می‌کنند.

فاطمه، باشندۀ ولسوالی برکی‌برک، می‌گوید که آنها قبلاً نمی‌توانستند بنابر یک‌عده مشکلات کودکان شان را به وقت معین آن واکسین کنند، اما خوشبختانه اکنون این مشکلات رفع شده و هیچ مانعی در برابر واکسین کودکان شان وجود ندارد.

او نیز از مقامات صحی وزارت صحت عامۀ افغانستان و مسوولان صحی ولایت لوگر سپاسگزاری کرده و از آن‌ها می‌خواهد به تلاش‌های شان در این راستا ادامه دهند.

از سوی دیگر، مسوولان صحت عامۀ ولایت لوگر نیز می‌گویند که علاقه‌مندی مردم نسبت به واکسین پولیو افزایش یافته و آن‌ها در این عرصه همکاری همه‌جانبه می‌کنند.

داکتر قدرت‌الله عادل، رییس صحت عامۀ ولایت لوگر، به صدای امریکا گفت: "اکنون نظر به گذشته علاقه‌مندی خانواده‌ها نبست به واکسین پولیو بیشتر شده است و شماری زیادی از آن‌ها کودکان شان را واکسین می‌کنند."

مسوولان صحی از خانواده‌ها می‌خواهند که با دادن دو قطره واکسین پولیو به کودکان زیر پنج سال شان از یک سو زند‌گی فرزندان خود را نجات دهند و از سوی دیگر در محو کامل ویروس وحشی پولیو در افغانستان سهم فعال بگیرند.

XS
SM
MD
LG