لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین جدید واکسین پولیو؛ ۹.۶ میلیون کودک افغان واکسین می‌شوند


آغاز دور جدید کمپاین واکسین پولیو در افغانستان، مارچ ۲۰۲۲
آغاز دور جدید کمپاین واکسین پولیو در افغانستان، مارچ ۲۰۲۲

وزارت صحت عامۀ افغانستان از آغاز دور تازۀ کمپاین واکسین پولیو در این کشور خبر داده و گفته است که در این دور ۹.۶ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین دریافت خواهند کرد.

مسوولان وزارت صحت عامه گفته اند که این کمپاین سر از امروز دوشنبه ۲۸ مارچ (۸ حمل) در ۳۰ ولایت افغانستان آغاز و برای مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

این کمپاین پس از ثبت نخستین مورد بیماری پولیو در سال ۲۰۲۲ میلادی در ولسوالی دیلۀ ولایت پکتیکا راه اندازی می‌شود.

داکتر نیک ولی شاه مومن، مسوول مرکز محو پولیو در افغانستان به صدای امریکا گفت که این کمپاین در تمام ولایات افغانستان به استثنای بامیان، دایکندی، غزنی و بدخشان تطبیق خواهد شد.

به گفتۀ او، این کمپاین مسجد به مسجد تطبیق می‌شود و دلیل عدم راه اندازی آن در ولایات بامیان و دایکندی و برخی از ولسوالی‌های ولایات غزنی و بدخشان را سردی هوا عنوان کرد.

آقای مومن اضافه کرد که در مناطقی که خانه‌های مردم از مساجد فاصله زیاد دارند، کمپاین خانه به خانه تطبیق خواهد شد.

شماری از باشند‌گان شهر کابل از آغاز کمپاین پولیو استقبال کرده و از مقامات صحی خواستند تا کودکان شان را به وقت معین آن واکسین کنند.

ذبیح‌الله، یک تن از باشند‌گان شهر کابل به صدای امریکا گفت: "من هیچگاه در تطبیق واکسین فرزندانم غفلت نکرده ام و برایم خیلی مهم است تا آن‌ها واکسین شوند، زیرا واکسین سلامتی آنان را تضمین می‌کند."

بلال، باشندۀ دیگر شهر کابل به صدای امریکا گفت: "پس از آنکه چند تن واکسیناتوران در شمال افغانستان مورد حمله قرار گرفتند، کمپاین‌های پولیو به تعویق افتاد و اکنون که دوباره از سر گرفته شده است، ما از آن استقبال می‌کنیم."

مسوولان وزارت صحت عامه از مردم می‌خواهند که با تیم‌های واکسیناسیون همکاری کرده و کودکان شان را به وقت معین آن واکسین کنند، تا ویروس پولیو از افغانستان محو شود.

XS
SM
MD
LG