لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع افغانستان: با اجرای پلان امنیتی وضعیت بهبود می‌یابد


به دنبال موج تازۀ ناامنی‌ها و حملات گستردۀ طالبان در ۱۶ ولایت، وزارت دفاع افغانستان از پلان مشخص امنیتی نظامیان افغان خبر می‌دهد.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز پنجشنبه ۲۰ می (۳۰ ثور) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که مناطقی که طالبان در آن نفوذ و حملات را راه اندازی کرده اند، از وجود شان پاکسازی خواهد شد.

او گفت: "نیروهای امنیتی – دفاعی پلان مشترک و مشخص امنیتی را دارند، با اجرای این پلان امنیتی وضعیت با گذشت هر روز بهبود پیدا خواهد کرد...پلان‌ها و اهداف شوم کلان طالبان به خاطر سقوط ولسوالی‌ها و حمله بالای شهرها دفع و ترد گردیده و در میدان جنگ عملاً با شکست سنگین روبرو شدند."

آقای امان افزود که در نتیجۀ عملیات نظامیان افغان در ۱۶ ولایت طی شبانه‌روز گذشته ۱۷۶ جنگجوی طالبان کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که طی کمتر از دو هفتۀ گذشته، ولسوالی نرخ میدان‌وردک و ولسوالی دولت شاه لغمان به دست طالبان افتاده است. همچنان مقامات محلی از محاصرۀ ولسوالی جلریز میدان‌وردک خبر داده اند.

افزون بر آن طالبان شب گذشته حملات گسترده‌ای را در کمربندهای امنیتی شهر قلات مرکز زابل راه اندازی کردند که به گفتۀ مقامات محلی این حملات دفع شده است.

XS
SM
MD
LG