لینک های دسترسی

Breaking News

رولا غنی: رسانه‌های غربی از مسایل منفی افغانستان گزارش‌ می‌دهند


رولا غنی، بانوی نخست افغانستان در واکنش به گزارش‌های شماری از رسانه‌های امریکایی می‌گوید که رسانه‌های بین‌المللی به جای جوانب مثبت افغانستان، در مورد مسایل منفی گزارش می‌دهند.

خانم غنی که امروز پنجشنبه ۱۲ دسمبر (۲۱ قوس) در نشست حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که بر اساس شماری از گزارش‌های رسانه‌های امریکایی، در حدود ۱۹ سال گذشته، ایالات متحده ۲۰۰۰ میلیارد دالر در افغانستان مصرف کرده و هیچ دستاوردی نداشته است.

او با اشاره به مقالات نیویارک تایمز و واشنگتن پست، دو رسانۀ معتبر امریکایی گفت: "سر افغانستان پول زیاد مصرف شده و آنها طوری وانمود می‌کنند که این پول هیچ فایده نکرد و همچنان ۲۴۰۰ سرباز امریکایی که از بین رفتند، مرگ آنها هیچ فایده نکرده است."

بانوی نخست افغانستان در واکنش به آن مقالات گفت که رسانه‌های خارجی به جز از تلفات، جنگ و ویرانی در افغانستان، از دیگر زوایا هیچ گزارشی نمی‌دهند.

خانم غنی، کمک‌های جامعۀ جهانی به ویژه ایالات متحده و ناتو را موثر خواند و گفت: "از ایالات متحده امریکا و دیگر کشورهای ناتو که اینجا آمدند و ما را کمک کردند، تشکر می‌کنیم که ما را فرصت دادند یک تهداب بسیار محکم برای حکومت افغانستان بسازیم و ما از طریق این تهداب می‌توانیم یک کشور مرفع و پیشرفته داشته باشیم."

به گفتۀ وی، از جملۀ ۲۰۰۰ میلیارد دالری که امریکا در افغانستان مصرف کرده، تنها ۱۲۱ میلیارد آن در بخش‌های امنیتی، اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر مصرف شده و بخش اعظم آن را ایالات متحده برای سربازان و تجهیزات شان مصرف کرده است.

ایالات متحده امریکا، پس از حملۀ شبکه القاعده بر مرکز تجارت جهانی در نیویارک در ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱، برای از بین بردن این شبکه بر افغانستان حمله کرد.

ایالات متحده امریکا از حدود ۱۹ سال به این طرف سربازانش را در افغانستان حفظ کرده و در مبارزه با تروریزم با نیروهای امنیتی افغان همکاری می‌کند.

XS
SM
MD
LG