لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان از افزایش کمک‌های نظامی امریکا استقبال کرد


به دنبال تصمیم تازۀ ایالات متحده مبنی بر افزایش ۳۰۰ میلیون دالری در کمک‌های مالی آن کشور به نظامیان افغان، شورای امنیت ملی افغانستان از این تصمیم استقبال کرد.

رحمت‌الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه ۳۰ می (نهم جوزا) با ارسال پیامی به خبرنگاران گفت که جامعۀ جهانی پس از بیرون‌شدن از افغانستان به حمایت‌های شان از نظامیان افغان ادامه می‌دهند.

آقای اندر افزود: "ما تصمیم روابط نیک، احترام متقابل و کار مشترک با جهان را داریم و این را ثابت نیز کرده ایم."

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که هفتۀ گذشته مشاور شورای امنیت ملی ایالات متحده به همتای افغانش از ادامۀ حمایت‌ها و کمک‌ها به نظامیان افغان نیز اطمینان داد.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده دو روز پیش، بودجهٔ ۷۱۵ میلیارد دالری دفاعی را برای سال مالی ۲۰۲۲ معرفی کرد که کمک ۳.۳ میلیارد دالری به نیروهای افغان را نیز شامل می‌شود.

این پیشنهاد، ۳۰۰ میلیون دالر بیشتر از هزینه‌ای است که ایالات متحده سال گذشتهٔ مالی به افغانستان کمک کرد. اگر کانگرس ایالات متحده این بودجه را منظور کند، این پول نیازمندی‌های ۳۵۲ هزار نیروی مسلح افغان را در بخش تجهیزات، آموزش و زیربنا کفایت خواهد کرد.

برعلاوهٔ کمک‌های نظامی، افغانستان کمک‌های بیشتر از وزارت خارجهٔ امریکا نیز به دست خواهد آورد. این وزارت در ۲۸ می (هفتم جوزا) گفت که در بودجهٔ سال مالی ۲۰۲۲ میلادی ۳۶۰ میلیون دالر برای افغانستان پیشنهاد کرده که در مقایسه با سال گذشته ۳۴ میلیون دالر بیشتر است.

این پول در بخش مبارزه با تروریزم، مبارزه با تجارت مواد مخدر و حفاظت از حقوق زنان کمک خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG