لینک های دسترسی

Breaking News

پیشنهاد کمک ۳.۳ میلیارد دالری بایدن به نیروهای افغان 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده دیروز بودجهٔ ۷۱۵ میلیارد دالری دفاعی برای سال مالی ۲۰۲۲ را معرفی کرد که کمک ۳.۳ میلیارد دالری به نیروهای افغان نیز در آن شامل است.

ایالات متحده امیدوار است که پول بیشتر بتواند خالیگاه نیروهای محاربوی امریکایی در افغانستان را پر سازد.

این پیشنهاد، ۳۰۰ میلیون دالر بیشتر از معاونتی است که ایالات متحده سال گذشتهٔ مالی به افغانستان داده بود و اگر کانگرس آنرا منظور کند، این پول نیازمندی‌های ۳۵۲ هزار نیروی مسلح افغان در بخش تجهیزات، آموزش و زیربنا را مرفوع خواهد ساخت.

انی مک‌اندرو، رییس مالی وزارت دفاع امریکا گفت که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان "ما باید یک مقدار حمایت امنیتی بیشتر به نیروهای افغان فراهم کنیم".

پلانگذاران نظامی ضمناً برای پرداخت "مصارف جنگ مستقیم" در افغانستان ۸.۹ میلیارد دالر بودجه پیشنهاد کرده اند؛ چهار میلیارد کمتر از آنچه که سال گذشته منظور شده بود.

برعلاوهٔ کمک‌های نظامی، افغانستان کمک‌های بیشتر از وزارت خارجهٔ امریکا نیز به دست خواهد آورد.

این وزارت دیروز ۲۸ می (هفتم جوزا) گفت که در بودجهٔ سال مالی ۲۰۲۲ میلادی ۳۶۰ میلیون دالر برای افغانستان پیشنهاد کرده که در مقایسه با سال گذشته ۳۴ میلیون دالر بیشتر است.

این پول در بخش مبارزه با تروریزم، مبارزه با تجارت مواد مخدر و حفاظت از حقوق زنان کمک خواهد کرد.

دپلومات‌ها و مقامات نظامی امریکایی اظهار خوشبینی کرده اند که پس از خروج نیروهای بین المللی، حکومت افغانستان پابرجا باقی خواهد ماند و گروه طالبان بر اساس توافقنامهٔ عمل خواهند کرد که با ایالات متحده امضا کرده اند.

زلمی خلیلزاد،‌ نمایندهٔ ویژهٔ ایالات متحده برای مصالحهٔ افغانستان گفته است که مقامات گروه طالبان به او اطمینان داده اند که در پی "عادی سازی" خواهند بود.

XS
SM
MD
LG