لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: طالبان نمی‌توانند 'از راه کشتن مردم بی‌گناه' امتیاز گیری کنند


عبدالله عبدالله، رییس اجراییه امروز دوشنبه هشتم جولای (۱۷ سرطان) در نشست شورای وزیران در واکنش به حملات اخیر طالبان در کابل و غزنی گفت که "منبای این کار امتیازگیری" در گفتگوهای صلح افغانستان است.

او افزود: "از راه کشتن مردم بی‌گناه کسی امتیاز در جای گرفته نمی‌تواند و این مسوولیت گرفتن یک جنایت است".

با آغاز هفتمین دور گفتگوهای امریکا با نمایندگان طالبان در قطر، کابل و برخی از ولایت‌های دیگر گواه حملات مرگبار طالبان بود که سبب تلفات زیادی غیرنظامیان شده است.

روز گذشته همزمان با آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی در باره صلح افغانستان، گروه طالبان مسوولیت انفجاری در غزنی را بر عهده گرفت که در آن ۱۲ نفر کشته و ۱۷۹ نفر دیگر، به شمول کودکان زخمی شدند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که امیدوار است گفتگوهای جاری به مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان بانجامد.

نشست بین‌الافغانی برای صلح افغانستان با حضور هیات افغان و نمایندگان طالبان روز گذشته یک‌شنبه هفتم جولای (۱۶ سرطان) آغاز شد و این گفتگوها امروز نیز ادامه دارد.

از برگزاری این گفتگوها به میزبانی آلمان و قطر استقبال کرد و گفت که تلاش زیادی انجام شده تا هیات افغان در گفتگو با طالبان، نمایندگی خوبی از افغان‌ها کند.

آقای عبدالله افزود: " توقع همین است که این گفتگوها به مذاکرات مستقیم میان دو طرف، به شمول دولت افغانستان منجر شود، و نتیجه‌اش رسیدن به صلح باشد."

اشتراک‌کنندگان در نخستین روز برگزاری گفتگوهای بین‌الافغانی صلح افغانستان در قطر نیز ابراز امیدواری کرده اند که بتوانند زمینه مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان را مساعد کنند.

XS
SM
MD
LG