لینک های دسترسی

Breaking News

پاریس به کابل: محکومین قتل شهروندان فرانسه را رها نکنید


حکومت فرانسه از دولت افغانستان خواسته است که زندانیان طالبان را که در قتل شهروندان آن کشور دست دارند، از بند رها نکند.

وزارت داخلۀ فرانسه گفته است که کسانی که در قتل شهروندان فرانسه در افغانستان دست دارند، شامل فهرست ۴۰۰ زندانی طالبان اند که تا اکنون ۸۰ نفر آنان از بند رها شده اند.

آژانس خبری رویترز ناوقت شنبه ۱۵ اگست (۲۵ اسد) به نقل از اعلامیۀ وزارت داخله فرانسه نگاشته است: "فرانسه به ویژه در مورد آزادی آن عده از تروریستانی نگران است که متهم به قتل شهروندان فرانسوی در افغانستان اند."

در خبرنامه وزارت داخله فرانسه از حکومت افغانستان خواسته شده که برای رهایی تروریستان اقدام نکند.

سفارت فرانسه در کابل نیز با در تویتی از حکومت افغانستان خواسته است که اقدام به رهایی آن عده از "تروریستانی" نکند که متهم به قتل شهروندان این کشور به ویژه سربازان و امدادرسانان اند.

حکومت افغانستان تا اکنون به این درخواست فرانسه پاسخ نداده است و وزارت داخله فرانسه نیز واضح نساخته که چه تعداد از زندانیان شامل در فهرست ۴۰۰ نفری، متهم به قتل شهروندان آن کشور اند.

حکومت افغانستان ۴۶۰۰ زندانی طالبان را رها کرد؛ اما ۴۰۰ تن آنان را "خطرناک" عنوان کرد و برای فیصله در مورد رهایی آنان، لویه جرگه مشورتی را فراخواند.

پس از تصمیم مثبت لویه جرگه برای رهایی این زندانیان و امضای فرمان رهایی آنان از سوی رییس جمهور محمد اشرف غنی، دولت افغانستان تا اکنون ۸۰ نفر از این زندانیان را از بند رها کرده است.

بر اساس توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان که به تاریخ ۲۹ فبروری در قطر امضا شد، پیش از آغاز مذاکرات بین الافغانی، حکومت افغانستان باید ۵۰۰۰ زندانی طالبان را رها کرده و طالبان نیز ۱۰۰۰ اسیر دولت را از بند رها کنند.

XS
SM
MD
LG