لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت مسوول ارتباطات شاخۀ خراسان داعش در افغانستان


ریاست امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در نتیجه "عملیات زنجیره‌ای نیروهای ویژۀ" امنیت ملی، یک مسوول ارشد داعش بازداشت شده است.

بر اساس این اعلامیه، فرد بازداشت‌شده منیب نام دارد که شهروند پاکستان بوده و به نام‌های ابو بلال، حارث، ابو هلال و ابو همام نیز شهرت داشته است.

اعلامیه در مورد زمان و مکان دقیق بازداشت این فرد معلومات نداده است.

اعلامیه گفته است که منیب عضو شورای مرکزی شاخۀ خراسان داعش، قاضی، مسوول هماهنگی و ارتباط آن گروه با لشکر طیبه، شبکۀ حقانی، سپاه صحابه، جمعیت علمای اسلام و شورای پشاور طالبان بوده است.

در اعلامیه آمده است: "نامبرده پس از ایجاد هستۀ هماهنگی با گروه‌های تروریستی، به عنوان مسوول ارتباطی شورای مرکزی داعش شاخۀ خراسان با گروه‌‌های تروریستی و سازمان‌های استخباراتی منطقه‌ای تعیین شده بود".

امنیت ملی افغانستان گفته است که این مسوول ارشد شاخۀ خراسان داعش، در جریان تحقیق از تبانی و همکاری میان داعش، لشکر طیبه و گروه حقانی پرده برداشته است.

ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است که فرد بازداشت‌شده قبلاً عضویت گروه القاعده را داشته است.

این مسوول ارتباطات داعش در حالی بازداشت شده است که پیش از این مسوولان محلی بدخشان از تلاش داعش و القاعده برای ایجاد پایگاه مستحکم نظامی در آن ولایت خبر داده اند.

پیش از این ریاست امنیت ملی افغانستان در چهارم اپریل (۱۶حمل) از دستگیری عبدالله اورکزی معروف به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخهٔ خراسان با ۱۹ جنگجوی دیگر این گروه در عملیات نیروهای خاص امنیت ملی خبر داد، اما زمان و مکان این عملیات را مشخص نکرد.

XS
SM
MD
LG