لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ایران و پاکستان به مذاکرات صلح امریکا-طالبان


وزیر خارجه ایران یک روز پس لغو مذاکرات صلح امریکا و طالبان از سوی دونالد ترمپ می‌گوید که در مورد وضعیت افغانستان به گونۀ جدی نگران است.

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در صفحه تویترش روز یک شنبه ۸ سپتمبر (۱۷ سنبله) نوشته است که "خارجی‌های شکست‌خورده باید افغانستان را ترک کنند و برادرکشی در این کشور متوقف" شود.

او همچنان گفته است: "خارجی‌ها می‌توانند از این وضعیت در افغانستان سو استفاده کرده و خونریزی تازه راه بیاندازند."

آقای ظریف افزوده که کشورش آماده است تا "حکومت افغانستان، طرف‌های درگیر و همسایه‌ها" را برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور همکاری کند.

در همین حال، پاکستان در واکنش به تصمیم اخیر ترمپ مبنی بر لغو مذاکرات صلح امریکا با طالبان، دو طرف دخیل در این روند را به خویشتن داری فرا خوانده است.

وزارت خارجه پاکستان در اعلامیه‌ای گفته نمایندگان ایالات متحدۀ و طالبان از خود تعهد نشان دهند تا روند گفتگوهای صلح به گونه بهتر دنبال شود.

در این اعلامیه آمده است که اسلام‌آباد همواره خشونت‌ها محکومت کرده و تاکید کرده است که برای پایان دادن به این خشونت‌ها از راه جنگ ممکن نیست.

وزارت خارجه پاکستان همچنان افزوده که برای فراهم کردن تسهیلات در روند گفتگوهای صلح افغانستان ادامه می‌دهد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا ناوقت روز شنبه ۷ سپتمبر با نشر چند پیام پیهم در توتیر از لغو مذاکرات امریکا با طالبان خبر داد و گفت که این تصمیم را بخاطر حملۀ اخیر گروه طالبان در کابل گرفته است.

XS
SM
MD
LG