لینک های دسترسی

Breaking News

جیم متیس: طالبان احتمالا به خشونت ها ادامه دهند


جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، ناوقت پنجشنبه گفته است که احتمالا گروه طالبان قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان که قرار است در ماه اکتوبر برگزار شود، به حملات و خشونت های شان ادامه دهند.

اما وزیر دفاع امریکا تاکید کرده است که حکومت افغانستان که از حمایت نیرو های غربی برخوردار است، با شکست مواجه نخواهد شد.

اظهارات آقای متیس چند روز پس از آن بیان شد که گروه طالبان که بر اساس گزارش ها از حمایت تندروان پاکستان، عرب و چیچین برخوردار بودند، بر شهر غزنی از چندین جهت حمله کردند، اما پس از پنج روز درگیری های شدید، با شکست مواجه شدند.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین گفت که طالبان با حمله بر شهر غزنی "شش هدف را دنبال می کردند" اما به هیچ یک از اهداف شان دست نیافتند. وزیر دفاع امریکا شش هدف گروه طالبان را مشخص نکرد.

آقای متیس همچنین هشدار داد که شماری از جنگجویان طالبان هنوز هم در خانه های شهر غزنی خود را پنهان کرده اند و "تلاش می کنند دوباره مجهز" شوند.

وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که گروه طالبان در نزد مردم غزنی از محبوبیت برخوردار نیست، زیرا آنان "از ایجاد دهشت کار می گیرند؛ از بم کار می گیرند، زیرا با رای برنده نمی شوند."

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، گفته است که گروه طالبان انتظار داشت تا قبل از آتش بس متوقع از قدرت نفوذ برخوردار شود. اما در عوض، به گفتۀ رئیس جمهور غنی "آنان {طالبان} نا امید شدند—نه چیزی بیشتر از آن."

رئیس جمهور افغانستان همچنین گفت که گروه طالبان "از قوت برخوردار نیست تا قلمرو هایی را در افغانستان تسخیر کند و آن را در کنترول خود داشته باشد، اما آنان به حملات مشابه ادامه خواهند داد. "

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین تاکید کرده است که نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان در نهایت بر گروه طالبان غلبه خواهد کرد و در نهایت آن گروه به گفتگو های صلح، تن خواهد داد.

اظهارات وزیر دفاع ایالات متحده در مورد جنگ افغانستان در حالی بیان شده است که قرار است تا یک هفتۀ دیگر، استراتیژی جدید دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، برای جنوب آسیا و افغانستان یکساله شود، استراتیژی که بر اساس آن معیاد زمانی برای خروج نیرو های ایالات متحده از افغانستان تعیین نشده است.

XS
SM
MD
LG