لینک های دسترسی

Breaking News

کابل به اسلام‌آباد: مخربان صلح را همه می‌شناسند


وزارت امور خارجۀ افغانستان به اظهارات اخیر وزیر خارجۀ پاکستان واکنش نشان داده و گفته است که مخربان صلح این کشور را همه می‌شناسند.

شاه محمود قریشی به تازگی ادعا کرده است که "عناصری" در داخل و خارج از افغانستان وجود دارد که نمی‌خواهند صلح و امنیت در افغانستان برقرار شود.

این وزارت روز جمعه چهارم جون (۱۴ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته است: "مخربین صلح آن‌هایی استند که به خواست برحق مردم افغانستان و جهان برای صلح جواب رد داده، جنگ را تشدید نموده و به خونریزی در افغانستان ادامه داده اند. مخربان صلح را همه می‌شناسند."

این وزارت افزوده است که صلح در افغانستان که منافع کشورهای منطقه، به شمول پاکستان نیز به آن وابسته است، صرف با صدور "اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها" برقرار نمی‌شود.

در خبرنامه همچنین آمده است: "مردم افغانستان و‌جامعهٔ جهانی منتظر اقدامات عملی و نتیجه محور پاکستان برای آغاز مذاکرات معنا‌دار صلح و رسیدن به صلح پایدار می‌باشند."

وزارت خارجۀ افغانستان تاکید کرده که وارد کردن اتهامات در این مرحلهٔ "حساس" سازنده نبوده و به نفع صلح و ثبات در افغانستان و منطقه نمی‌باشد.

شاه محمود قریشی به تاریخ ۲۶ می (پنجم جوزا) در نشست مجازی با کمیتۀ امور خارجی پارلمان اروپا بدون ذکر نام این "عناصر" گفت که باید مراقب "دسیسه‌های" این عناصر مخرب در داخل افغانستان بود.

وزیر خارجۀ پاکستان در این سخنرانی از تمام جوانب درگیر در جنگ افغانستان، به شمول طالبان خواست تا خشونت‌ها را به خاطر برقراری یک آتش‌بس سراسری کاهش دهند. او سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان را یک "نگرانی بزرگ" توصیف کرد.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان اخیراً بار دیگر پاکستان را به "حمایت سیستماتیک" از طالبان متهم کرد و گفت که طالبان از پاکستان حمایت مالی و لوژستیکی به دست می‌آورند و در همان کشور جلب و جذب می شوند.

XS
SM
MD
LG