لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: ملل متحد تصدیق کرد که برادری طالبان و القاعده پابرجا است


حکومت افغانستان از گزارش گروه تحلیل و تعزیرات شورای امنیت ملل متحد مبنی بر تداوم روابط طالبان با القاعده استقبال کرد.

گروه تحلیل و تعزیرات شورای امنیت ملل متحد، با استناد به کشته‌شدن حسام‌الدین عبدالرووف مشهور به ابومحسن المصری، محمدحنیف معروف به عبدالله و افراد این دو قوماندان القاعده در ولایات غزنی و فراه به تاریخ سوم فبروی گزارش داد که روابط طالبان و القاعده همچنان مستحکم است.

این گزارش تخمین کرده است که در حال حاضر افراد وابسته به القاعده در افغانستان بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر می‌رسد.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در تویتراش نوشته است که ملل متحد تایید و تصدیق کرده است که اتحاد و برادری طالبان و القاعده همچنان برقرار است.

او نوشته است: "افرادی که تردید دارند می‌توانند برای جزییات بیشتر با ملل متحد در تماس شوند."

وزارت خارجۀ افغانستان روز یکشنبه هفتم فبروری (۱۹ دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان ضمن استقبال از یافته‌های گزارش نامبرده، بر موضع برحق خود مبنی بر عدم پابندی طالبان به تعهدات شان تاکید می‌کند."

این وزارت همچنان از جامعۀ جهانی، به شمول سازمان ملل متحد خواسته است که طالبان و حامیان شان را به برقراری آتش‌بس، توقف کشتار هدفمند و قطع روابط این گروه با القاعده و سایر گروه‌های دهشت‌افگن وادار کنند.

به باور این وزارت فشار جامعه جهانی بر طالبان برای توقف خشونت‌ها زمینه را برای دستیابی به راه حل سیاسی و تامین صلح فراهم خواهد کرد.

طالبان هنوز در مورد این گزارش ملل متحد واکنش نشان نداده اند.

کاهش خشونت، پیشبرد مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان و قطع رابطۀ طالبان با گروه‌های دهشت افگن، از موارد توافقنامۀ امریکا - طالبان که به تاریخ ۲۹ فبروری سال ۲۰۲۰ در قطر امضا شد.

XS
SM
MD
LG