لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش حضور نظامی امریکا 'در هماهنگی با افغانستان صورت خواهد گرفت'


در حالی که ایالات متحده روی کاهش سربازانش در افغانستان غور می‌کند، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که هر گونه تصمیم واشنگتن در زمینۀ تعداد سربازان، در هماهنگی با حکومت افغانستان گرفته خواهد شد.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز پنجشنبه ۱۲ دسمبر (۲۱ قوس) به صدای امریکا گفت که روی کاهش سربازان امریکایی، میان واشنگتن و کابل توافق وجود دارد و ایالات متحده بر اساس همین توافق در این بخش اقدام خواهد کرد.

او افزود: "امروز اگر شما ببینید در عملیات‌ زمینی، نیروهای امنیتی و دفاعی مستقلانه این عملیات را انجام می‌دهند؛ اما در بخش هوایی ما اندکی حمایت نیروهای خارجی را با خود داریم."

جنرال مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده امریکا، روز چهارشنبه ۱۱ دسمبر (۲۰ قوس) در کانگرس امریکا گفت که حضور حداقلی سربازان امریکایی در افغانستان برای مبارزه با تروریزم از گزینه‌های بالقوه است.

اما جنرال میلی نگفت که تعداد سربازان امریکایی در افغانستان تا چه حد کاهش خواهد یافت.

امریکا در حال حاضر حدود ۱۳۰۰۰ سرباز در افغانستان دارد و از این جمع، حدود ۵۰۰۰ آن سرگرم فعالیت‌های ضد تروریستی است. متباقی این نیروها، در همکاری با سایر اعضای ناتو مشغول آموزش، مشورت و همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان اند.

XS
SM
MD
LG