لینک های دسترسی

Breaking News

اسکار ۹۰ - فلم 'شکل آب' چهار اسکار گرفت


فلم "شکل آب" در نودمین جشنوارۀ جوایز هنری اسکار که شام یکشنبه در شهر لاس انجلس ایالات متحدۀ امریکا برگزار شده بود، توانست چهار جایزۀ –بهترین فلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه – اسکار را دریافت کند.

فلم «شکل آب» به کارگردانی گیمودل تورو که در ۱۳ بخش نامزد جایزه شده بود، داستانی را در سال ۱۹۶۲ در شهر بالتیمور مریلند آمریکا را روایت می کند که در آن زنی لال به نام «الیسا» به عنوان خدمۀ یک آزمایشگاه، با یک موجود دوزیست وارد رابطۀ عاشقانه می‌شود.

بعد از شکل آب، فلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» موفقیت هایی داشت. این فلم در بخش نقش آفرینی توانست دو جایزه مهم کسب کند. جایزه بهترین بازیگر زن به «فرانسیس مک‌دورمند» و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به "سم راکول"

فلم های "مرا با نامت صدا کن"،"تیره‌ترین ساعت"، "دانکرک، برو بیرون"، "لیدی برد"، "رشته خیال"، "پست، سه بیلبورد خارج از ابینگ- میزوری" نیز برای بهترین فلم نامزد شده بود.

اسکار ​بهترین بازیگر زن در نقش اول به فرانسیس مک‌دورمند در فلم سه بیلبورد خارج از ابینگ- میزوری داده شد، سایر نامزدان این بخش سلی هاکینز در فلم شکل آب، مارگو رابی در فلم من تانیا، سیرشا رونان در فلم لیدی برد و مریل استریپ در فلم پست بود.

اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش اول به گری اولدمن در فلم تیره‌ترین ساعت داده شد. ​تیموتی شلمی در فلم مرا با نامت صدا کن، دنیل دی لوییس در فلم رشتۀ خیال، دنیل کالویا در فلم برو بیرون و دنزل واشنگتن در فلم جناب رومن ج. ایزراییل نیز نامزدان این بخش بودند.

اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل به الیسون جنی در فلم من تانیا داده شد. ​مری ج بلایج در فلم گل‌گرفته، لزلی منویل در فلم رشته خیال، لوری مککاف در فلم لیدی برد و آکتاویا اسپنسر در فلم شکل آب نیز برای این جایزه نامزد شده بودند.

اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل به سم راکول در فلم سه بیلبورد خارج از ابینگ- میزوری اختصاص یافت. هرچند ​ویلم دفو در فلم پروژۀ فلوریدا، وودی هارلسون در فلم سه بیلبورد خارج از ابینگ- میزوری، ریچارد جنکینز در فلم شکل آب و کرستوفر پلامر در فلم تمام پول دنیا نامزدان دیگر این بخش بودند.

سایر نامزدان بهترین کارگردان، کرستوفر نولان در فلم دانکرک، جوردن پیل در فلم برو بیرون، گرتا گرویگ در فلم لیدی برد و پل توماس اندرسن در فلم رشتۀ خیال بودند.

XS
SM
MD
LG