لینک های دسترسی

Breaking News

کابل؛ پاکستان در مورد اختطاف سلسله علی‌خیل اطلاعات لازم را شریک کند


وزارت امور خارجه افغانستان می­‌گوید که پاکستان اطلاعات لازم را در رابطه به چگونگی قضیه اختطاف و شکنجۀ سلسله علی‌­خیل،‌ دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد با هیات این کشور شریک نکرده است.

این وزارت روز سه‌شنبه ۱۰ اگست‌ (۱۹ اسد) با نشر اعلامیه­‌ای گفت که مقام­‌های پاکستان از ارایۀ "معلومات کامل" در این مورد به جانب هیات افغانستان خودداری کرده اند.

وزارت خارجۀ افغانستان همچنین گفته است: "در جریان این سفر، جانب پاکستان پیرامون قضیه، بعضی معلومات و یافته‌ها را با هیات افغانستان در میان گذاشت، اما اظهارات مقامات پاکستانی بیانگر روایت متفاوتی از قضیه بوده و متاسفانه به مسایل اساسی از جمله چگونگی وقوع حادثه و شناسایی عاملان آن، معطوف نبود."

در اعلامیۀ این وزارت آمده است که هیات حکومت افغانستان از مقامات پاکستانی خواسته که برای بررسی‌های بیشتر تخنیکی، جانب پاکستان همه معلومات مرتبط به قضیهٔ اختطاف را به جانب افغانستان در میان بگذارد.

این وزارت از عدم شریک کردن اطلاعات دربارۀ قضیۀ اختطاف سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، ابراز تاسف کرده است.

حکومت افغانستان از پاکستان خواستار بررسی‌های بیشتر در این مورد شده و گفته است که باید روی "شناسایی، بازداشت و محاکمه" عاملان قضیه تمرکز کند.

وزارت خارجه تاکید کرده که مدارک و گزارش­‌های طبی نشان می­‌دهند که دختر سفیر این کشور در پاکستان،‌ ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفته بود.

مقام­‌های افغان گفته اند که آماده هرگونه همکاری در راستایی شناسایی و دست‌گیری عاملان این قضیه اند.

هیات حکومت افغانستان هفته گذشته به هدف بررسی این قضیه به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، سفر کرده بود.

وزارت خارجه افغانستان به تاریخ ۱۶ جولای گفت که سلسله علی­‌خیل، دختر سفیر افغانستان مقیم اسلام‌آباد در این شهر اختطاف شده و مورد شکنجه قرار گرفته است.

این در حالی است که اخیراً عمران خان، صدر اعظم پاکستان گفت که اظهارات سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغانستان مبنی بر اینکه در شهر اسلام آباد اختطاف و شکنجه شده بود، با یافته‌های پولیس پاکستان در تناقض قرار دارد.

صدر اعظم پاکستان به تاریخ ۲۹ جولای (هفتم اسد) در صحبت با شماری از خبرنگاران رسانه‌ های افغانستان گفت که پاکستان تمام مستندات را از ویدیوهای کمره‌‌های امنیتی گرفته و یافته‌‌های بازجویی از سه تکسی‎‌رانی که خانم علی‌خیل را در مسیر حرکت وی انتقال داده بودند، با مقام‌ های افغان شریک می‌‌کند.

XS
SM
MD
LG