لینک های دسترسی

Breaking News

اسلام آباد: ترور جنرال رازق در پاکستان طراحی نشده بود


رئیس جمهور محمد اشرف غنی سه شنبه (۲۳ اکتوبر) به کندهار رفت و ضمن دعا در آرامگاه جنرال رازق با خانوادۀ وی نیز ابراز غم شریکی کرد
رئیس جمهور محمد اشرف غنی سه شنبه (۲۳ اکتوبر) به کندهار رفت و ضمن دعا در آرامگاه جنرال رازق با خانوادۀ وی نیز ابراز غم شریکی کرد

وزارت خارجۀ پاکستان اظهارات محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در مورد حملات اخیر در کندهار را "بی اساس" خوانده و آن را رد کرد.

آقای غنی روز سه شنبه (۲۳ اکتوبر) گفت که ترور جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیۀ پیشین کندهار، در پاکستان طراحی شده بود. او گفت "به پاکستان می گویم که توطیه در پاکستان طراحی شده بود؛ مجرمین را بدهید که ما آنان را محاکمه کنیم...کسانیکه علیه افغانستان توطیه می‌کنند در نهایت افغانستان گور آنان خواهد شد—نه خانۀ شان."

در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور افغانستان، وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تا کنون افغانستان هیچ مدرک موثق یا اطلاعات استخباراتی در پیوند با این رویداد را با پاکستان شریک نساخته است تا بر اساس آن چنین ادعاها تثبیت شود.

اعلامیۀ حکومت پاکستان حاکی است که به عوض اتهامات ملامتبار رسانه‌ای که در تضاد با اصول توافق شدۀ همکاری میان کابل و اسلام آباد است، بهتر است برای رسیدگی موثر به چنین رویدادهایی اسفبار به میکانیزم هایی چون "پلان کاری افغانستان- پاکستان برای صلح و ثبات" توسل جسته شود.

با اینحال، آقای غنی یکبار دیگر روز چهارشنبه (۲۴ اکتوبر) در جلسۀ کابینۀ افغانستان گفت "پلانگذاری (حملۀ کندهار) در خارج افغانستان شده بود ... افرادیکه در این پلانگذاری شامل اند، تشخیص شوند".

گروه طالبان مسوولیت حمله کندهار را به عهده گرفته است، اما حکومت افغانستان استدلال می‌کند که رهبران گروه طالبان در پاکستان مستقر اند و از همانجا جنگ در افغانستان را طراحی و رهبری می کنند.

مقام های افغان همچنان گفته اند که مهاجمی که جنرال رازق را به ضرب گلوله کشت، دقایقی پیش از انجام این حمله از طریق تلیفون با بیرون از افغانستان تماس گرفته بود.

XS
SM
MD
LG