لینک های دسترسی

Breaking News

غنی از پاکستان خواستار تحویلدهی طراحان ترور جنرال رازق شد


رئیس جمهور غنی حین سخنرانی در میان بزرگان در شهر کندهار
رئیس جمهور غنی حین سخنرانی در میان بزرگان در شهر کندهار

رئیس جمهور افغانستان روز سه شنبه گفت که ترور جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیۀ پیشین کندهار، در پاکستان طراحی شده بود و از اسلام آباد خواست تا طراحان این رویداد را به افغانستان تحویل بدهد.

محمد اشرف غنی که به خاطر غم شریکی با اعضای خانوادۀ جنرال رازق به شهر کندهار سفر کرده بود، در جریان سخنرانی اش در جمع از بزرگان قومی آن ولایت گفت "به پاکستان می گویم که توطئه در پاکستان طراحی شده بود؛ مجرمین را بدهید که ما آنان را محاکمه کنیم."

رئیس جمهور افغانستان همچنین با لحن مملو از احساسات گفت کسانی که علیه کشورش توطئه می کند، در نهایت"افغانستان گور آنان خواهد شد—نه خانۀ شان."

مقام های پاکستانی رویداد کندهار را که در آن رئیس امنیت ملی آن ولایت هم کشته شد، محکوم کرده اند.

گروه طالبان اما مسوولیت این رویداد را بعهده گرفته است. حکومت افغانستان می گوید که رهبران گروه طالبان در پاکستان مستقر اند و از همانجا جنگ در افغانستان را طراحی و رهبری می کنند.

مقام های افغان همچنان گفته اند که مهاجمی که جنرال رازق را به ضرب گلوله هلاک نمود، دقایق پیش از رویداد از طریق تلیفون با بیرون از افغانستان تماس گرفته بود.

آقای غنی همچنین به جنرال رازق شش امتیاز خاص را اعطا کرد که شامل لقب "قهرمان استقلال"، اعمار مقبرهء وی در جوار "خرقۀ مبارک" در شهر کندهار، ترفیع سترجنرالی، برگزاری مراسم فاتحه در ارگ ریاست جمهوری، نام گذاری جاده ها در کابل و کندهار به نام جنرال رازق، و مبدل شدن نام مرکز تعلیمی پولیس ولایت کندهار به نام "شهید سترجنرال رازق" از سایر امتیازاتی است که رئیس جمهور افغانستان قوماندان امنیۀ پیشین کندهار داد.

XS
SM
MD
LG