لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین واکسین سرخکان به زودی در افغانستان آغاز می‌شود – وزارت صحت


همزمان با از افزایش واقعات سرخکان در سراسر افغانستان، وزارت صحت حکومت طالبان می‌گوید که قرار است دور بعدی کمپاین واکسین سرخکان به زودی در این کشور آغاز شود.

جاوید هژیر، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۲۵ اپریل (پنجم ثور) با فرستادن یک پیام ویدیویی به خبرنگاران گفت که بر اساس پلان این وزارت، قرار است در ماه می، سه میلیون کودک زیر سن پنج سال در ۱۱۱ ولسوالی افغانستان واکسین شوند.

آقای هژیر همچنین گفت که این وزارت به حد کافی واکسین سرخکان در اختیار دارد و برای جلوگیری از شیوع این بیماری و دیگر بیماری‌های ساری تلاش‌ها جریان دارد.

دور نخست کمپاین سرخکان به تاریخ ۱۲ مارچ (۲۱ حوت) تطبیق شد که در آن، بیش از ۱.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین دریافت کردند.

اخیراً وزارت صحت حکومت طالبان از افزایش موارد سرخکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفت است که در حال حاضر، واقعات این بیماری دو برابر شده است.

بر اساس معلومات این وزارت، از آغاز ماه جنوری تا پایان ماه مارچ سال جاری، ۲۵هزار و ۲۱۵ واقعۀ سرخکان در ۳۳ ولایت ثبت شده که از این میان، ۱۸۶ کودک مبتلا به این بیماری جان باخته اند.

این وزارت همچنین گفت که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که بیشترین موارد بیماری سرخکان در ولایات کندز، کابل و هلمند ثبت شده است.

پیش از این، برخی از سازمان‌های بین‌المللی، به شمول سازمان جهانی صحت، افزایش واقعات این بیماری را در افغانستان نگران‌کننده عنوان کرده و گفته اند که از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۱۸هزار مورد ابتلا به بیماری سرخکان در این کشور ثبت شده که از این میان، ۱۴۲ کودک جان‌های شان را از دست داده اند.

XS
SM
MD
LG