لینک های دسترسی

Breaking News

والی نام‌نهاد طالبان برای نیمروز و ده‌ها عضو القاعده کشته شدند – مقام‌ها


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که عملیات نیروهای افغان به هدف دور راندن طالبان در شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز و لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند جریان دارد و در این درگیری‌ها تلفات سنگین به جنگجویان طالبان و شبکۀ القاعده وارد شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه هفتم اگست (۱۶ اسد) به صدای امریکا گفت که در اثر حملات هوایی نظامیان افغان در شهر زرنج، عبدالخالق مشهور به "اکا عابد" والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت نيمروز و ۳۰ تن از اعضای شبکۀ القاعده در شهر لشکرگاه ولایت هلمند کشته شده اند.

آقای امان افزود که تمامی اعضای شبکۀ القاعده اتباع "پاکستان" اند.

سخنگوی این وزارت همچنین گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان شب گذشته تجمعات طالبان را در ولسوالی مارجۀ و لشکرگاه، مرکز هلمند نیز هدف قرار دادند.

او افزود: "با تاسف که هنوز هم ترورستان خارجی در میان طالبان حضور فعال و سنگین دارند و بیشترین اعضای شبکۀ القاعده فعلاً در جنوب و شرق افغانستان علیه مردم افغانستان و در حمایت از طالبان می‌جنگند."

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اضافه کرد که عملیات نظامیان افغان به هدف تصرف دوبارۀ بخش‌های شهر زرنج از نزد طالبان جریان دارد و به زودی این شهر از وجود جنگجویان این گروه پاکسازی خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته حاجی نبی براهوی، معاون والی نیمروز به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان وارد مقام ولایت نیمروز شده اند.

آقای براهوی در صحبت تلیفونی با صدای امریکا افزود که نیروهای قوماندانی امنیت ملی برای یک ساعت با طالبان مقاومت کردند.

به گفتهٔ معاون والی نیمروز تنها ولسوالی چهاربرجک و نیمی از ولسوالی دل آرام در کنترول نیروهای امنیتی قرار دارد.

XS
SM
MD
LG