لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر زندان هلمند دفع شد - مقام‌ها


مقام‌های امنیتی افغان می‌گویند که حمله بزرگ طالبان بر زندان مرکزی ولایت هلمند عقب زده شد.

عبدالقدیر بهادرزی، سخنگوی قول اردوی ۲۱۵ میوند در هلمند روز دوشنبه دوم اگست (۱۱ اسد) به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان ناوقت دیروز حین حمله بر زندان هلمند، آماج حملات هوایی قرار گرفتند که در نتیجه ۳۸ جنگجوی طالبان کشته شدند.

او گفت که اجساد طالبان هنوز در محل باقی مانده است. بهادرزی گفت که در این حمله به زندانیان آسیب نرسیده است.

باشندگان لشکرگاه می‌گویند که حالا جنگ در چوک منار، چوک هیلی و قلعه کهنه این شهر جریان دارد. به گفته آنان صدها خانواده در ساحات جنگی گیر مانده اند.

در یک خبر دیگر مقام‌های امنیتی قندهار می‌گویند که حوالی ساعت ۲:۰۰ شب گذشته طالبان بر پوسته کمربند امنیتی "میله‌پل" در ولسوالی تخته‌پل این ولایت حمله کردند، اما عقب‌زده شدند.

هاشم ریگوال، فرمانده پولیس تخته‌پل به صدای امریکا گفت که مهاجمان طالبان در محل هدف حملات قوای هوایی افغان قرار گرفتند که در نتیجه ۳۵ جنگجوی طالبان کشته شدند.

او گفت که طالبان از سپین‌بولدک و سایر مناطق در این حمله تجمع کرده بودند.

طالبان جنگ در نقاط مختلف شهر لشکرگاه را تایید کرده، اما در مورد
تلفات شان در هلمند و قندهار چیزی نگفته اند.

حملۀ طالبان بر میدان شهر

مقام‌های امنیتی ولایت میدان‌ وردک می‌گویند که حملات گستردۀ و پیهم طالبان بر میدان شهر، مرکز این ولایت عقب زده شد.

پولیس این ولایت می‌گوید که پلان جنگجویان طالبان مبنی بر تصرف مرکز این ولایت ناکام شده است.

مصطفی مایار، فرمانده پولیس میدان ‌وردک به صدای امریکا گفت: "تحرکات دشمن بر سطح مرکز میدان شهر وجود دارد. تجمعات بسیار گستردهٔ داشتند و دشمن تلاش سقوط میدان شهر را داشت، اما با مقاومت سخت نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه شدند."

آقای مایار افزود که در حال حاضر، خطر سقوط میدان‌ شهر به دست طالبان برطرف شده و جنگجویان طالبان از حومه‌های این شهر بیرون رانده شده اند.

طالبان تا کنون در این‌ باره به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

بر اساس معلومات مقام‌های محلی این ولایت، در حال حاضر پنج ولسوالی میدان ‌وردک در کنترول طالبان است و تنها میدان‌شهر، مرکز این ولایت و ولسوالی‌های حصه اول و دوم بهسود از سوی حکومت افغانستان اداره می‌شوند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG