لینک های دسترسی

Breaking News

جلو پیشروی طالبان در قندهار، هرات و هلمند گرفته شد – مقام‌ها


قوای مسلح افغانستان می‌گوید که پیشروی جنگجویان طالبان در ولایت‌های هرات، هلمند و قندهار مهار شده است.

جنرال عمر شینواری، سخنگوی این قوا امروز یکشنبه اول اگست (۱۰ اسد) به خبرنگاران گفت که خطوط مدافعه جنگ در هرات، هلمند و قندهار ایجاد شده و "مشکل جدی" در این ولایت‌ها وجود ندارد.

او گفت: "تمام منسوبین قوای مسلح افغانستان به ویژه در این سه ولایت که تهدید بلند و حالت اضطراری دارد، احضارات جنگی خود را دارد و از هر لحاظ توانایی حفاظت از این مناطق را از دشمن داریم...جلو دشمن گرفته شده است."

جنرال شینواری افزود که وضعیت پیش آمده را فرماندهان اوپراتیفی و تکتیکی بر اساس پلان‌های منظم مدیریت کرده اند.

همچنین سخنگوی قوای مسلح افغانستان افزود که جنرال عبدالرحمان رحمان، معین امنیتی وزارت داخله برای رهبری جنگ هرات با نیروهای تازه نفس به آن ولایت رسیده است.

این در حالی است که از چند روز گذشته به این طرف در مورد شدت جنگ‌ها در حومۀ مراکز هرات، هلمند و قندهار گزارش داده شده است.

نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، از تلفات سنگین جنگجویان طالبان در نتیجۀ حملات هوایی نیز در آن ولایات خبر دادند.

عملیات نظامیان افغان

سخنگوی قوای مسلح افغانستان به خبرنگاران گفت که نظامیان افغان در جریان هفته گذشته، ۲۲۱ عملیات نظامی راه اندازی کردند که در نتیجه یک‌هزار و ۳۲۳ جنگجوی طالبان کشته، ۷۷۰ تن زخمی و ۱۳۲ جنگجوی دیگر آن گروه بازداشت شدند.

جنرال عمر شینواری از تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در جریان این عملیات چیزی نگفت، ولی افزود که در حملات طالبان طی این مدت ۶۶ غیرنظامی کشته و ۱۹۸ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG