لینک های دسترسی

Breaking News

پنج ولایت در 'سومین روز کاهش خشونت‌ها' گواه رویدادهای امنیتی بود


در سومین روز کاهش خشونت، مقام‌های افغان از وقوع رویدادهای امنیتی (حمله، انفجار و آدم‌ربایی) توسط طالبان در پنج ولایت خبر می‌دهند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان امروز دوشنبه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) به صدای امریکا گفت که طالبان بر پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی چهارکنت ولایت بلخ حمله کرده اند که در این حمله سه نفر از این نیروها جان باخته و پنج نفر دیگر آنان زخمی شده اند.

او همچنان گفت که طالبان ولسوال دره صوف ولایت سمنگان و دو نفر از نیروهای امنیتی را ربوده اند که تا اکنون از سرنوشت آنان خبری نیست.

آقای رحیمی همچنان تاکید کرد که سه زن امروز در اثر انفجار ماین کنار جاده که توسط طالبان در ولسوالی نادعلی هلمند جاسازی شده بود، زخمی شده اند.

سمونوال پاچا، فرمانده پولیس ولسوالی شاه ولیکوت به صدای امریکا گفت که مخالفان مسلح شب گذشته قرارگاه پولیس محلی و اردوی ملی را محاصره کرده و درگیری میان دو طرف برای چندین ساعت ادامه داشت.

این درگیری در منطقه مانوی ولسوالی شاه ولی‌کوت صورت گرفته است؛ اما آماری از تلفات در دست نیست.

همچنان علی شکاری، سخنگوی لوای سوم اردوی ملی در غزنی به صدای امریکا گفت که طالبان مسلح سه نفر را صبح امروز در مسیر شاهراه کابل - قندهار در مربوطات ولسوالی قره باغ غزنی از موتر مسافربری پایین کرده، دو نفر آنان را کشته و یک نفر دیگر را با خود برده اند.

شکاری همچنان گفت که سه حلقه ماین نیز که به تازگی در مسیر شاهراه کابل - قندهار جاسازی شده بود توسط اردوی ملی کشف و خنثی شده است.

به گفتۀ وی، هنگام خنثی‌سازی ماین، طالبان بر نیروهای اردوی ملی گلوله‌باری کردند، اما به سربازان اردو آسیبی نرسیده است.

اما ذبیح‌الله مجاهد، یک سخنگوی طالبان با تایید رویداد قندهار و بی‌خبری از رویدادهای غزنی گفت که "حمله بر پوسته‌ها، ولسوالی‌ها و کاروان‌های اکمالاتی نیروهای امنیتی شامل پروسه کاهش خشونت نیست."

XS
SM
MD
LG