لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر مراکز سه ولایت با 'شکست' مواجه شد – وزارت دفاع


مقام‌های امنیتی و دفاعی افغان می‌گویند که نیروهای امنیتی افغان حملات شب گذشتهٔ طالبان بر شهرهای پلخمری، فیض‌آباد و مزار شریف را دفع کردند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه نهم اگست (۱۸ اسد) به صدای امریکا گفت که گروه طالبان در این ولایات با "شکست سنگین" مواجه شده است.

طالبان مدعی اند که صبح امروز حملات خود را بر مراکز بغلان، بدخشان و بلخ آغاز کرده و برخی ساحات را در این ولایات در کنترول خود گرفته اند.

وزارت امور داخلۀ افغانستان تحرکات طالبان بر شهر مزار شریف را تایید می‌کند، اما می‌گوید که نیروهای امنیتی تدابیر جدی را به هدف سرکوب گروه طالبان در ولایت بلخ روی دست گرفته اند.

میرویس ستانکزی، سخنگوی این وزارت به خبرنگاران گفت که جنگجویان طالبان با حمله بر شهر پلخمری و مزار شریف تلفات سنگین را متقبل شده اند.

در این حال، داوود تره‌خیل، قوماندان امنیهٔ بلخ به صدای امریکا گفت که افراد طالبان در ساحه "پل امام‌بکری" در عقب کارخانه کود و برق این ولایت حضور دارند.

آقای تره‌خیل افزود که آنان تمامی آمادگی شان را برای دفع حملات طالبان بر شهر مزار شریف گرفته اند.

این در حالی است که مراکز جوزجان، سرپل و بخش‌های کندز در دو روز گذشته به دست طالبان سقوط کرده و نیروهای امنیتی افغانستان می‌گویند که تلاش‌ها برای بازپس‌گیری ساحات از دست رفته در این شهرها جریان دارد.

همچنین گفته می‌شود که نیروهای امنیتی افغان عصر دیروز از شهر تالقان، مرکز ولایت تخار بیرون شده و این شهر در کنترول گروه طالبان درآمده است.

وزارت دفاع و داخلۀ افغانستان همچنین می‌گویند که عملیات نظامیان افغان در بخش‌های مرکزی ولایت قندهار، هرات و هلمند جریان دارد و در این درگیری‌ها، تلفات زیادی به طرف مقابل وارد شده است.

بر اساس معلومات وزارت دفاع ملی در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷۹ جنگجوی طالبان کشته و ۱۶۱ تن زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG