لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی تایلند به میزبانی نشست ترمپ – کیم


احتمالاً دیدار ترمپ و کیم در اوایل ماه جون صورت خواهد گرفت
احتمالاً دیدار ترمپ و کیم در اوایل ماه جون صورت خواهد گرفت

تایلند به میزبانی نشست میان دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، تمایل نشان داده است، هرچند تا کنون برنامۀ مشخصی برای دیدار این دو رهبر طراحی نشده است.

دان پرامودوینای، وزیر خارجۀ تایلند، در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در این مورد گفت که بنکاک به عنوان یکی از چندین محل احتمالی برگزاری این نشست در گزارش‌های خبری یادآوری شده است، اما وی گفت که تا کنون رسماً در این زمینه بحث نشده است.

وزیر خارجۀ تایلند گفت که کشورش به زمینه سازی برای چنین نشست کمک کرده است و به گفتۀ وی در گذشته نیز گفتگوهایی را میان دو کشور میزبانی کرده است که به بهبود روابط منجر شده است.

رئیس جمهوری ترمپ گفته است که دیدار وی با کیم جونگ اون که هدف اصلی آن خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی است، در اوایل ماه جون صورت خواهد گرفت.

آقای ترمپ هفتۀ گذشته گفت که با وصف دید خوشبینانه اش به ملاقات تاریخی با کیم، اگر حس کند که این دیدار "ثمربخش نیست" از آن منصرف خواهد شد.

تایلند بزرگترین سفارت ایالات متحده را در منطقه داشته و روابط خوب دوستانه با امریکا و کوریای شمالی دارد. گمانه زنی هایی نیز وجود دارد که سنگاپور، سویس، فنلند، سویدن یا هم ناروی شاید محل احتمالی دیدار ترمپ و کیم باشد.

XS
SM
MD
LG