لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس سی آی ای با کیم جونگ اون دیدار کرد


دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا یا سی آی ای با رهبر کوریای شماری دیدار کرده است.

آقای ترمپ در تویتر خود نوشته است "مایک پمپیو هفتۀ گذشته با کیم جونگ اون در کوریای شمالی دیدار کرد. ملاقات با ملایمت زیاد صورت گرفته و روابط خوب شکل داده شد. اکنون کار روی جزییات نشست ادامه دارد. خلع سلاح هسته‌ای چیز عالی برای جهان است، اما برای کوریای شمالی نیز است!"

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ماه گذشته از رئیس جمهوری ترمپ دعوت کرد تا با هم دیدار کنند و آقای ترمپ نیز از این درخواست استقبال کرد. به نظر می‌رسد که سفر آقای پمپیو به پیونگ یانگ به هدف زمینه سازی برای دیدار آقای ترمپ با رهبر کوریای شمالی بوده باشد.

رئیس جمهوری ترمپ روز گذشته در دیدار با شینزو آبه، صدر اعظم جاپان نیز به موضوع دیدارش با رهبر کوریای شمالی اشاره کرد، اما دقیقاً نگفت که این ملاقات چی وقت و در کجا صورت خواهد گرفت.

پیش از این انکشاف‌های دپلوماتیک، تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ به خاطر برنامۀ هسته‌ای کوریای شمالی و نیز آزمایشات بالستیکی آن کشور به اوج رسیده بود، تا حدی که سال گذشته کوریای شمالی تهدید به حملۀ اتمی بر قلمرو ایالات متحده کرد.

XS
SM
MD
LG