لینک های دسترسی

Breaking News

یک دانش‌آموز در ایالت میشیگن امریکا سه نفر را به ضرب گلوله کشت


پس از گلوله باری مرگبار در یکی از لیسه‌های ایالت میشیگن، شاگردان مکتب مرخص شدند و پولیس ساحهٔ واقعه را مسدود کرد
پس از گلوله باری مرگبار در یکی از لیسه‌های ایالت میشیگن، شاگردان مکتب مرخص شدند و پولیس ساحهٔ واقعه را مسدود کرد

مقام‌ها در ایالت میشیگن امریکا گفته اند که یک دانش‌آموز ۱۵ساله، سه شاگرد یک مکتب را با ضرب گلوله کشته و هشت نفر دیگر به شمول یک معلم را زخمی کرد.

مایک مک کیب، فرمانده شهرک اوکلند ایالت میشیگن روز سه شنبه ۳۰ نومبر (نهم قوس) در یک کنفرانس خبری گفت که تا اکنون انگیزهٔ فرد مهاجم در لیسهٔ آکسفورد واقع در شهرک آکسفورد مشخص نشده است.

مقام‌ها گفته اند که مظنون که شاگرد این مکتب بوده و ۱۵ سال عمر دارد، در بازداشت به سر می‌برد. او گفت که مظنون که یک میل اسلحۀ نیمه خودکار با خود داشت در هنگام دستگیری از خود مقاومت نشان داد، اما به وی آسیبی نرسیده است.

تا حال مشخص نشده است که این دانش‌آموز ۱۵ساله، چگونه سلاح را با خود به مکتب انتقال داده است. مقام‌ها تا حال نام و هویت مهاجم و قربانیان این گلوله‌باری را افشا نکرده اند.

مک کیب گفته است که تحقیق در مورد علت و انگیزهٔ این حملهٔ مرگبار ادامه دارد و بازرسان از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی نیز تلاش خواهند کرد تا هر گونه شواهد مبنی بر انگیزهٔ احتمالی این حمله را پیدا کنند.

افزایش خشونت با اسلحه در امریکا

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده یا (FBI) به تاریخ ۲۷ سپتمبر سال روان میلادی گفت که میزان قتل‌ها در امریکا در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۳۰در صد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سالانهٔ این اداره، جرایم قتل، بخشی از افزایش جرایم خشونت بار در سراسر ایالات متحده به شمار می‌رود.

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده در گزارش سالانهٔ خود گفته است که امریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد ۱.۳ میلیون جرایم خشونت بار بود و در این سال از کشته شدن ۱۸هزار نفر گزارش شده است.

بر اساس گزارش اف‌بی‌آی، بخشی اعظم این قتل‌ها توسط اسلحه صورت گرفته است و از میان هر سه نفری که در سال ۲۰۲۰ میلادی به قتل رسیده است، حد اوسط بیش از دو تن از مقتولین، توسط سلاح کشته شده اند.

بسیاری از منتقدان باور دارند که دولت امریکا در زمینۀ محدود سازی دسترسی افراد به اسلحه اقدامات کافی انجام نداده است. این منتقدان می‌گویند که برای جلوگیری از بروز جرایم مشابه، نیاز است تا پیشینۀ افرادی که خواهان خریداری اسلحه استند، با دقت مرور شود.

XS
SM
MD
LG